خانه  > slide, اعدام  >  زندان رجایی شهر کرج؛ افزایش شمار زندانیان منتقل شده به سلول های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

زندان رجایی شهر کرج؛ افزایش شمار زندانیان منتقل شده به سلول های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

خبرگزاری هرانا – سه زندانی دیگر در زندان رجایی شهر کرج روز دوشنبه ۱۴ شهریورماه، جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند. با احتساب این افراد، شمار زندانیانی که جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده اند به ۱۱ تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۳ زندانی دیگر در زندان رجایی شهر کرج، به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند.

انتقال این زندانیان به سلول های انفرادی، جهت اجرای حکم اعدام آنها صورت گرفته است.

همچنین روز چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱، هشت زندانی در زندان رجایی شهر کرج، به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده بودند. با احتساب این افراد، شمار زندانیانی که جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده اند به ۱۱ تن افزایش یافت.

این امر در حالی است که امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه تعدادی از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام، در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب کرج، دست به تجمع اعتراضی زدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید”، خواستار توقف اجرای حکم اعدام عزیزانشان شدند.

از اتهامات این زندانیان که پیشتر به واسطه آن توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده اند، اطلاعی در دست نیست؛ با این حال گفتنی است که زندان رجایی شهر کرج محل نگهداری متهمان به جرائمی از جمله قتل و سرقت مسلحانه است.

جزئیات بیشتر این رویداد از جمله هویت زندانیان مورد اشاره کماکان توسط هرانا در دست بررسی قرار دارد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید