خانه  > اقلیت های دینی  >  یکی از دراویش گنابادی به ۵ سال حبس محکوم شد

یکی از دراویش گنابادی به ۵ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – نصرت طبسی یکی از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی در دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری و ۴ سال و شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، نصرت طبسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به شش ماه حبس تعزیری و ۴ سال و شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد. این محکومیت به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی (ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی) برای این درویش گنابادی صادر شده است.

نصرت طبسی به همراه بیش از ۱۵ تن دیگر از دراویش گنابادی و وکلا و پرسنل سایت مجذوبان نور در شهریور سال گذشته در شهر تهران بازداشت و نزدیک به ۱ ماه را در سلول انفرادی بند امنیتی زندان اوین نگهداری و مورد بازجویی قرار گرفت.

آقای علیرضا روشن نیز در تیر ماه گذشته با اتهامی مشابه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، با قضاوت قاضی پیرعباسی به ۵ سال حبس (یک سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی) محکوم شد.

لازم به ذکر است از میان افراد بازداشت شده در شهریور سال گذشته مدیران و پرسنل سایت مجذوبان نور، (حمید مرادی، فرشید یدالهی، امیر اسلامی، افشین کرمپور، رضا انتصاری، مصطفی دانشجو و امید بهروزی) همچنان در بند ۳۵۰ اوین محبوس هستند و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات آن‌ها برگزار نشده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید