خانه  > slide, کارگران  >  بیانیه جمعی از وکلای دادگستری در حمایت از حقوق کارگران معترض

بیانیه جمعی از وکلای دادگستری در حمایت از حقوق کارگران معترض

خبرگزاری هرانا – پنجاه و یک تن از وکلای دادگستری در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراض کارگران در نقاط مختلف کشور به ویژه در استان خوزستان، ضمن اعلام حمایت از آنها، آمادگی خود را بری قبول وکالت آنها اعلام کردند. در ماه‌های اخیر در خوزستان حداقل در دو واحد صنعتی عمده از جمله فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه کارگران برای مطالبه حقوق قانونی خود دست به اعتراضات گسترده‌ای زدند که در مورد فولاد اهواز این اعتراضات کماکان ادامه دارد. در این رهگذر تعداد زیادی از کارگران بازداشت و احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمعی از وکلای دادگستری ایران در حمایت از حقوق کارگران نقاط مختلف کشور به ویژه خوزستان، بیانیه‌ای صادر کردند.

آنها در این بیانیه‌ که به امضای ۵۱ تن از وکلای دادگستری رسیده است، آمادگی خود را بری قبول وکالت کارگران اعلام کردند.

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید؛

بیانیه جمعی از وکلای دادگستری در حمایت از حقوق کارگران سراسر ایران

آنان که دل و عقل در گرو عدالت دارند

همیشه نسبت به عدالت و رفع تبعیض ناروا در جامعه حساس بوده، دغدغه‌های جدی داشته و دارند.

معمولاً انواع مختلف قدرت (سیاسی، مالی و …) خاستگاه ظلم و تبعیض می‌باشد و تلاش برای عدالت، معنایی غیر از تلاش برای تعدیل قدرت و حمایت از اقشار ضعیف در مقابل صاحبان قدرت ندارد.

از جمله اقشار ضعیف در جوامع، کارگران هستند که همیشه از جانب صاحبان سرمایه و پول مورد ظلم قرار گرفته‌اند و حمایت از آنها گامی به سوی عدالت خواهد بود.

با عنایت به اعتراضات اخیر کارگران نسبت به جفاهایی که در حق آنها رفته است و رسالت وکلای دادگستری در دفاع از حقوق جامعه و برقراری عدالت، ما جمعی از وکلای دادگستری ضمن حمایت از اعتراض کارگران در نقاط مختلف کشور به ویژه خوزستان، آمادگی خویش را برای اعلام وکالت از آنها اعلام می نماییم.

به حکومت نیز اندرز می‌دهیم که با سرلوحه قرار دادن اصول ۲۰، ۲۲، ۲۷، ۲۸، ۲۹ و بند های ۲ و ۴ اصل ۴۳ قانون اساسی و میثاق‌ها و مقاوله نامه‌های بین‌المللی که آنها را امضاء کرده است، به جای برخورد با کارگران، به تکالیف قانونی خود در حمایت از آنها عمل کرده و به خواسته‌های به حق آنها تمکین و زمینه‌ی تحقق آنها را فراهم نماید.

۱- آرش رجبی کرمانشاهی ۲- سمیه سلیمی ۳- پروانه شهسواری ۴- سارا اله ویسی ۵- حسن رنجبر ۶- شهاب تجری ۷- کیوان عزیزی ۸- سیروس آزادی ۹- محمدرضا پشمی ۱۰- وحید کریم پور ۱۱- اردشیر محمدی ۱۲- حسین ناصری ۱۳- امیرحسین پویان فر ۱۴- الهام الماسی ۱۵- صالح نیک بخت ۱۶- مصطفی احمدیان ۱۷- سید محمد اکبری ۱۸ – حجت اله مرادی ۱۹- پریوش هاشمی ۲۰- نعمت فلاحت پیشه ۲۱- روح اله پیروزی نژاد ۲۲- یزدان گل محمدی ۲۳- مریم انصاری پور ۲۴- نجمه شاه آبادی  ۲۵- حامد دارابی ۲۶- معصومه راحمی ۲۷- مصلح قربانی ۲۸- حیدر خدامرادی ۲۹- اسماعیل سالاری پور ۳۰- امیر سجادی ۳۱- مازیار طاطائی ۳۲- عرفان عارفی ۳۳- آرش کمانگر ۳۴- کامل خلیلی ۳۵- میثم عزیزخانیان ۳۶-شهین اسمعیلی ۳۷- عبداللطیف ولدبیگی ۳۸- بهروز نعلبندی ۳۹- حسین احمدی نیاز ۴۰- حسین آزریده ۴۱- مهرداد مهری ۴۲- سجاد خسروی ۴۳- احسن حسن پور ۴۴- فریدون دندانمزد ۴۵- عبدالعظیم برومندیان ۴۶- عثمان مزیّن ۴۷- کامران مرادخانی ۴۸- مرضیه سادات رضوی ۴۹- هومن علیزاده ۵۰- کورش حافظی مقدم ۵۱- فواد متوسل”.

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر در خوزستان حداقل در دو واحد صنعتی عمده از جمله فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه، کارگران برای مطالبه حقوق قانونی خود دست به اعتراضات گسترده‌ای زدند که در مورد فولاد اهواز این اعتراضات کماکان ادامه دارد. در این رهگذر تعداد زیادی از کارگران بازداشت و احضار شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید