خانه  > اعدام  >  بیانیه عفو بین الملل در خصوص توقف اعدام دو زندانی اهوازی

بیانیه عفو بین الملل در خصوص توقف اعدام دو زندانی اهوازی

خبرگزاری هرانا – سازمان عفوبین الملل از ایران خواست تا اعدام دو عرب اهوازی که قرار است فردا روز پنجشنبه صورت گیرد، را متوقف سازد.

این دو زندانی از طریق «اعترافات اجباری» مجبور شده بودند که در تلویزیون مسئولیت عملیات انفجار خط لوله گاز، که از نزدیکی روستای محل زندگیشان در نزدیک شهرشوش می‌گذرد، را بعهده بگیرند.

علی چبیشاط و سید خالد موسوی که از مدافعان حقوق فرهنگی و زبانی مردم عرب هستند، در نهم سپتامبر سال گذشته به اتهام «محاربه با خدا» از سوی دادگاه انقلاب در اهواز به اعدام محکوم شدند.

در فیلم پخش شده از سوی پرس تی وی و شبکه سوم سراسری ایران در نوامبر سال گذشته میلادی، اعترافات اجباری این دو زندانی عرب اهوازی نشان داده شد. به رغم اعلام مدیر شرکت دولتی گاز درباره تصادفی بودن حادثه انفجار لوله گاز، اعترافات این مته‌مان علیه آن‌ها استفاده شده است.

خانواده‌های محکومان به اعدام عرب اهوازی بواسطه فردی با خبر شدند که فرزندان آن‌ها قرار است فردا پنجشنبه ۲۲ ماه مه ۲۰۱۴ اعدام شوند. این امر در حالی است که وکیل مدافع این زندانیان هیچگونه اطلاع رسمی از احتمال اعدام آن‌ها در روز پنجشنبه دریافت نکرده است.

در ارتباط با وضعیت این زندانیان عرب، حسیبه حاج سهراوی مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا چنین می‌گوید: «مسئولان ایرانی تمام قوانین را زیر پا نهاده‌اند، از حق داشتن محاکمه عادلانه و اصل بر برائت مته‌مان گرفته تا اطلاع دادن به محکومان از حکم صادره علیه‌شان». وی افزود: «این اعدام‌ها باید متوقف شوند.»

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید