خانه  > slide, زندانیان  >  نامه محمد نظری در بیست و دومین سال حبس

نامه محمد نظری در بیست و دومین سال حبس

خبرگزاری هرانا – محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که بیست و دومین سال حبس خود را در این زندان می گذراند، با نگارش نامه ای خطاب به قوه قضاییه از استمرار نقض حقوق خود روایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران محمد نظری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در آستانه بیست و دومین سال حبس خود با نگارش نامه ای به رییس قوه قضاییه که نسخه ای از آن در اختیار هرانا قرار گرفته است از استمرار نقض حقوق خود روایت کرده است.

آقای نظری در این نامه با ذکر اینکه در بیست و دومین سال حبس خود قرار دارد با اشاره به سابقه بیماری خود مینویسد “به خاطر مشکل قلبم بنا بر نظر رئیس بهداری و متخصص قلب زندان رجایی شهر باید به بیمارستان اعزام می شدم اما دادگاه از دادن مجوز اعزام خودداری به عمل آورد و تا کنون هیچ گونه جوابی نداده است”

این زندانی سیاسی در ادامه نامه خود همچنین به گذراندن محکومیت خود بصورت تبعیدی در یک یک زندان دیگر اشاره میکند و آن را نقض حقوق می داند وی می گوید”با توجه به اینکه خانواده ام در استان آذربایجان غربی می باشند تقاضای انتقال به محل سکونت خود را کردم و علیرغم اینکه دادگاه با انتقال من موافقت به عمل آورد اما مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی با درخواست من مخالفت کرد و علت این مخالفت را کمبود جا اعلام کرد”

آقای نظری در این نامه خواستار رسیدگی به وضعیت خود و بررسی حقوقی که از ایشان نقض شده است شد.

لازم به یادآوری است، محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان دستگیر و در یک فرایند مبهم قضایی به تحمل حبس ابد محکوم شد. آقای نظری پیش تر محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه دانسته بود.

آقای نظری در ۲۲ ساله گذشته نتوانسته از مرخصی استعلاجی علیرغم مشکلات جسمی خود استفاده کند. وی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بصورت تبعیدی حکم محکومیت خود را سپری می کند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید