خانه  > اندیشه و بیان, زندانیان  >  نامه چهار زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین

نامه چهار زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین

خبرگزاری هرانا – چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین با انتشار نامه ای با اشاره به اسفناک بودن شرایط زندانیان در زمان ریاست ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه، نسبت به شرایط نامناسب محبوسین این زندان از جمله در خصوص مسائل بهداشتی، تغذیه و درمان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین در خصوص وضعیت نامناسب نگهداری محبوسین این زندان و همچنین مشکلات آنان نامه ای نوشته اند.

متن کامل این نامه در ادامه می آید:

«چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صحنه نمایشی کهنه و پوسیده با بازیگرانی متظاهر، پشت نقاب‌های ریا، تزویر، دروغ و فریب. در سراشیبی سقوط نظامی دیکتاتوری هر کدام از این بازیگران در این بازی سیاسی با چهره سازی‌های مفتضحانه‌ای بر سر کسب قدرت و تطمیع منافع خود با یکدیگر مجادله می‌کنند. در این میان نام آشنایی است که در طی سال‌های اخیر سعی در سفیدنمایی چهره سیاهش داشته‌اند و این مانع از پنهان ماندن کارنامه خونین و جنایتکارانه وی نشده است. او که نقش پررنگی در قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ داشته است، با عنوان رئیس قوه قضائیه زندان قرچک را بهترین زندان نامیده است. در حالی که وضعیت این زندان از بهداشت بندها گرفته تا عدم دریافت جیره کافی زندانیان و کمبود امکانات اولیه بهداری و کیفیت و کمیت نامناسب غذا به طور اسفناکی که قابل مشاهده است.

همچنین وجود مواد مخدر در میان زندانیان، شیوع بیماری‌های پوستی متعدد، نبود فضای کافی برای گذراندن محکومیت و رفتارهای ناهنجار و غیراخلاقی زندانیان که ناشی از عدم رسیدگی و درمان روانی، تربیتی و اجتماعی است در این زندان به چشم می‌خورد. حال که زمان تکرار دروغ پردازی کاندیداهای دستچین شده فرارسیده، چگونه می‌توان از افرادی که تلاش در زمینه بهبود شرایط زندانیان در طولانی مدت انجام نداده‌اند، انتظار داشت که اوضاع یک کشور را سروسامان دهند. قتل‌عام و حذف فیزیکی افراد از راه‌های مختلف در دهه شصت شروع شده و تا قیام آبان‌ماه ۹۸ ادامه داشته و پایان نخواهد یافت تا سقوط رژیم فاشیستی!

زهرا صفایی، مرضیه فارسی، پرستو معینی و فروغ تقی پور/ خردادماه ۱۴۰۰/ زندان قرچک ورامین.»

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید