خانه  > slide, زندانیان  >  رنجنامه مادر افشین بایمانی درخصوص شرایط فرزندش؛ بیست سال است که بغضم را فرو خورده‌ام!

رنجنامه مادر افشین بایمانی درخصوص شرایط فرزندش؛ بیست سال است که بغضم را فرو خورده‌ام!

خبرگزاری هرانا – ایران کلاه کج، مادر افشین بایمانی زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج در نامه‌ای سرگشاده در خصوص ظلم‌هایی که در بیست سال گذشته بر او و خانواده‌اش رفته، نوشته است. خانم کلاه کج در ادامه نسبت به مخالفت مسئولان زندان با اعزام افشین بایمانی به مرخصی اعتراض کرده است. مخالفت با اعزام افشین بایمانی به مرخصی پزشکی در حالی است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیش از سایرین در برابر کرونا در معرض خطر قرار دارند.

خانم کلاه کج در بخشی از این نامه نوشته است: “بیست سال است که افشین در زندان بسر می‌برد و نمی‌دانم چه زمانی دست از سرش برداشته و آزادش می‌کنند؟! بیست سال پیش پسرم مهدی از عراق آمده بود و افشین که اصلا خبر از هیچ چیزی نداشت فقط برای مهدی مهمان داری و برادری کرد. مهدی در آن زمان کشته شد و تقاصش را از من گرفتند! حتی یک سنگ قبر هم نشانم ندادند که حداقل بالای سر قبر پسرم بروم و گریه کنم! بیست سال بغضم را فرو خوردم! حالا هم بیست سال است که افشین را زندانی کرده‌اند”.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است عینا در ادامه می‌آید:

“من مادر افشین بایمانی هستم!

بیست سال است که افشین در زندان بسر می‌برد و نمی‌دانم چه زمانی دست از سرش برداشته و آزادش می‌کنند؟! بیست سال پیش پسرم مهدی از عراق آمده بود و افشین که اصلا خبر از هیچ چیزی نداشت فقط برای مهدی مهمان داری و برادری کرد. مهدی در آن زمان کشته شد و تقاصش را از من گرفتند! حتی یک سنگ قبر هم نشانم ندادند که حداقل بالای سر قبر پسرم بروم و گریه کنم! بیست سال بغضم را فرو خوردم! حالا هم بیست سال است که افشین را زندانی کرده‌اند.

آن زمان دو بچه ۹ ماهه و ۲ ساله داشت و عروسم با نداری و بدبختی این دو بچه را بزرگ کرد. اول می‌خواستند اعدامش کنند، اما بعد حکمش را به حبس ابد تغییر دادند. افشین سه سال پیش عمل قلب داشته و بیمار است. یکی از جگرگوشه هایم بیست سال پیش آن طور کشته شد و پسر دیگرم هم باوجود ابتلا به بیماری قلبی در شرایط شیوع ویروس کرونا و خطر آن، نه درمان می‌شود و نه به او مرخصی می‌دهند تا برای درمان و رسیدگی پزشکی به بیمارستان برود.

این بچه هیچ گناهی نکرده و بی دلیل در زندان نگه داشته شده است. افشین قبل از زندان کار و زندگی‌اش را می‌کرد و با سیاست کاری نداشت! دارند انتقام مهدی را از افشین می‌گیرند. کجای این عدالت است؟ این عدل علی است؟ چند ماه پیش همه دار و ندارمان را گرو وثیقه گذاشتیم تا افشین چند روزی برای درمان به مرخصی بیاید اما قبول نکردند. سپس مجددا یک پرونده جدید از بیست سال پیش برایش باز کردند و به دادگاه بردند. این بچه باید تا کی به جرم نکرده در زندان باشد؟

خانواده اش چه گناهی کرده‌اند که باید از دیدن او محروم باشند؟! پسر افشین دانشگاهش را رها کرده و کار می‌کند تا خرج مادر و خواهر کوچک دانشجویش را در بیاورد. این ظلم نیست؟ تا کی این بچه‌ها باید بدون پدر بزرگ شوند؟ بیست سال دوری کافی نیست؟ به خدا حق نیست که این بچه با این بیماری این همه سال در زندان باشد. یعنی شما اصلا رحم و مروت ندارید؟
در این۲۰ سال یک بار از خودتان پرسیده‌اید که در این مدت بر منِ مادر ۶۵ ساله و همسر و دو فرزند افشین چه گذشته است؟

ایران کلاه کج / خردادماه ۱۳۹۹”.

درخصوص افشین بایمانی گفتنی است، آقای بایمانی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به اتهام کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که عضو سازمان مجاهدین خلق بود بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت. این زندانی سیاسی پس از سالها حضور در محیط نامناسب زندان از تیرماه سال ۹۶ دچار گرفتگی عروق قلب شد. در پی معاینات صورت گرفته پزشک بهداری دستور اعزام به بیمارستان را صادر کرد با این حال از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری شده است. او هم اکنون در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید