خانه  > slide, اعدام  >  نامه زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج به مناسبت سالروز اعدام سه زندانی سیاسی

نامه زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج به مناسبت سالروز اعدام سه زندانی سیاسی

خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به مناسبت سالروز اعدام سه زندانی سیاسی، به نام های زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی که در تاریخ ۱۷ شهریورماه ۹۷ در یک روند پر ابهام حقوقی و علیرغم اعتراضات بین‌المللی در محل نامعلومی در استان تهران یا البرز اعدام شده بودند، نامه ای سرگشاده نوشته اند. این زندانیان در نامه خود با خانواده اعدام شدگان ابراز همدلی کرده و تسلی خاطر آنها را آرزو کرده اند.

در تاریخ ۱۷ شهریورماه سال گذشته، حکم اعدام سه زندانی سیاسی به نامهای “زانیار مرادی“ و “لقمان مرادی” و “رامین حسین پناهی” در محل نامعلومی به اجرا در آمد.

این اعدام در شرایطی انجام شد که اجرای حکم به وکیل آنان اطلاع داده نشده بود. همین‌طور برخلاف قانون پیکر اعدام شدگان به خانواده‌های آنان تحویل داده نشد. خانواده‌های این افراد نیز برای پرهیز از اعتراض و خبررسانی تهدید شده بودند.

تعدادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به مناسب اعدام این سه زندانی نامه ای سرگشاده نوشته اند.

متن این نامه که جهت انتشار در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است عیناً در ادامه می آید:

“شهریور ۹۸ اولین سالگرد شهادت عزیزانمان زانیار و لقمان مرادی و همچنین شهادت رامین حسین پناهی را گرامی می داریم، اگر چه بعد از یکسال هنوز فقدان آنها را باور نکرده ایم و امواج روحیه و سرزندگی این شیران هنوز در زندان گوهردشت کرج و البته سراسر کردستان و ایران گسترده است.

ضمن همدلی و آرزوی تسلی خاطر به خانواده های محترم این سربه داران سرافراز، جوشش خون‌های آنها را در رسوا کردن عاملان این جنایت‌ها بوضوح می‌بینیم. بوضوح می بینیم که چگونه جوانان دیگری هم مظلومانه به جوخه‌های اعدام سپرده شده‌اند و این سابقه دیرینه دارد و اخیرا هم بار دیگر با رسوا شدن چگونگی گرفتن اعترافات زیر شکنجه و ساختن مستندهای جعلی همه این جنایتها برای همگان آشکار و هویدا شد.

خون‌های این جوانان رسوا کننده دستگاه‌های سراسر فاسد و جنایتکار اطلاعات و امنیت و قضات جیره‌خوار شد و قطعا از ریخته شدن خون جوانان و البته بی‌گناهانی دیگر ممانعت و جلوگیری خواهد کرد و از همین رو چنین فدیه و خون‌هایی برای همه ملت‌هایی که اراده برانداختن ستمگران را کرده‌اند، ناگزیر است و از همین رو مقدسند و جاودانه. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

زندان گوهر دشت کرج/ شهریورماه ۹۸”

اسامی امضا کنندگان:

محمد بنازاده امیرخیری/ محمد علی منصوری/ سعید ماسوری/ آرش صادقی/ ابراهیم فیروزی/ مجید اسدی/ پیام شکیبا/ سعید شیرزاد/ حسن صادقی

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید