خانه  > slide, اندیشه و بیان, زندانیان  >  نامه زندانیان سیاسی زندان شیراز در واکنش به جان باختن وحید صیادی نصیری؛ از پا نخواهیم نشست

نامه زندانیان سیاسی زندان شیراز در واکنش به جان باختن وحید صیادی نصیری؛ از پا نخواهیم نشست

خبرگزاری هرانا – وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی که در زندان لنگرود قم به سر می‌برد، روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه در پی اعتصاب غذای ۶۰ روزه و عدم رسیدگی پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی این شهر جان باخت. جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز نامه‌ای سرگشاده در واکنش به جان باختن این زندانی سیاسی نوشته‌اند. در بخشی از این نامه آمده است که “وحید صیادی نصیری، برادر آزادی‌خواه و مبارز ما، بی‌هراس از زندان، زنجیر، شکنجه و خودکشی شدن با دستانی بسته و شکمی گرسنه در اعتصاب جان سپرد. از همین‌جا ما زندانیان سیاسی زندان عادل‌آباد شیراز در مقابل بی‌عدالتی‌های حاکم بر جامعه و برادران مبارزمان سکوت نخواهیم کرد و همبستگی خود را اعلام می‌کنیم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه، وحید صیادی نصیری، زندانی عقیدتی که در زندان لنگرود قم به سر می‌برد در پی اعتصاب غذای ۶۰ روزه و عدم رسیدگی پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی این شهر جان باخت.

مراسم خاکسپاری این زندانی سیاسی امروز جمعه ۲۳ آذرماه، با حضور جمعی از فعالین سیاسی و مدنی و دوستان و آشنایان وی در بهشت سکینه قم برگزار شد.

جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز در واکنش به جان باختن این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا نامه‌ای سرگشاده نوشته‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: “وحید صیادی نصیری، برادر آزادی‌خواه و مبارز ما، بی‌هراس از زندان، زنجیر، شکنجه و خودکشی شدن با دستانی بسته و شکمی گرسنه در اعتصاب جان سپرد”.

متن کامل این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید:

“به نام ایران‌زمین

و دگرباره در تاریکی شوم و بی‌عدالتی‌هایی که پایانی ندارد یک تن دیگر از هم‌میهنان خویش را از دست دادیم و دگربار میهنمان ایران داغدار شد؛ که این داغ‌داری سال‌هاست بر سر میهنمان سایه افکنده است.

وحید صیادی نصیری، برادر آزادی‌خواه و مبارز ما، بی‌هراس از زندان، زنجیر، شکنجه و خودکشی شدن با دستانی بسته و شکمی گرسنه در اعتصاب جان سپرد.

از همین‌جا ما زندانیان سیاسی در بند ۱۴ امنیتی (واحد ۱) زندان عادل‌آباد شیراز در مقابل بی‌عدالتی‌های حاکم بر جامعه و برادران مبارزمان سکوت نخواهیم کرد و همبستگی خود را اعلام می‌کنیم.

از اینجا از دل تاریک این زندان می‌شکنیم سکوت خود را تا بانگ زنیم “مرگ ما پر قو نیست، گران است سنگین”.

امروز همه ما به باور این شعار رسیدیم که اگر یکی نشویم، یکی‌یکی خواهیم مرد. مردم ایران‌زمین بیایید دست در دست هم متحد فارغ از هرگونه تفکر، آیین، نژاد و گرایش سیاسی صدای وحید و تمام آزادی‌خواهان و مبارزان این مرز و بوم شویم.

امید روزی که سرزمین نیاکانمان، ایران آباد و آزاد و یکپارچه و متحد در پرتو خورشید آزادی باشد.

امضاکنندگان: مجید عزیزی، حسین فرخ‌پور، عظیم خاکسار، امید کرمی، بیژن رضایی، حسین سپنتا

زندان عادل‌آباد شیراز

۲۳ آذر ۱۳۹۷″.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید