خانه  > slide, سایر گروهها  >  پیام تسلیت جمعی از زندانیان سابق رجایی شهر به زانیار و لقمان مرادی

پیام تسلیت جمعی از زندانیان سابق رجایی شهر به زانیار و لقمان مرادی

خبرگزاری هرانا – جمعی از زندانیان سابق زندان رجایی شهر کرج طی نامه ای به زانیار و لقمان مرادی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در این زندان، جان باختن اقبال مرادی را تسلیت گفته اند، در این نامه آمده است که ” ما جمعی از همبندیان سابق به شما تسلیت گفته و خود را در غمتان شریک میدانیم و آرزو داریم شما و سایر اعضای خانواده به زودی در آزادی فرصت تسلی دادن به همدیگر را بیابید”. گفتنی است که روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه، پیکر بی جان اقبال مرادی، از فعالان سیاسی کرد در پنجوین یکی از شهرهای کوچک مرزی کردستان عراق با ایران پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جمعی از زندانیان سابق زندان رجایی شهر کرج با انتشار نامه ای به زانیار و لقمان مرادی زندانیان محکوم به اعدام زندان رجایی شهر کرج، درگذشت ایشان را تسلیت گفته اند.

متن پیام تسلیت جمعی از زندانیان سابق زندان رجایی شهر کرج را در ادامه بخوانید؛

زانیار و لقمان عزیز

از دست دادن عزیزان همواره اتفاقی تلخ و دردناک است.

بودن در زندان و دوری از خانواده این تلخی را صد چندان میکند.

ما جمعی از همبندیان سابق به شما تسلیت گفته و خود را در غمتان شریک میدانیم و آرزو داریم شما و سایر اعضای خانواده به زودی در آزادی فرصت تسلی دادن به همدیگر را بیابید.

امضا کنندگان: سارنگ اتحادی – فرهاد اقبالی – محمود بادوام – مسعود باستانی – بهروز توکلی – مجید توکلی – وحید تیزفهم – فرهمند ثنایی – جمالالدین خانجانی – شهاب دهقانی – کامران رحیمیان – کیوان رحیمیان – سعید رضایی – دیدار رئوفی – رامین زیبائی – احمد زیدآبادی – عزیزالله سمندری – سید محمد سیفزاده – ایقان شهیدی – سیامک صدری – فرهاد صدقی – کیوان صمیمی – شاهرخ طائف – اصغر قطان – عبدالرضا قنبری – پیمان کشفی – سعید مدنی – پیام مرکزی – امانالله مستقیم – فواد مقدم – شمیم نعیمی – شاهین نگاری – مصطفی نیلی.

لازم به اشاره است که روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۷، پیکر بی جان اقبال مرادی، از فعالان سیاسی کرد در پنجوین یکی از شهرهای کوچک مرزی کردستان عراق با ایران پیدا شد.

این فعال سیاسی که پیشتر در سال ۱۳۸۷ نیز مورد سوقصد قرار گرفته بود، به ضرب سه گلوله کشته و از هویت عاملان این قتل اطلاعی در دست نیست.

او در یکی از گفتگوهایی که با هرانا داشت به موضوع سوقصد نهادهای امنیتی و تلاش آنها برای ترور خود اشاره کرده بود.

همزمان زانیار مرادی، فرزند وی که که به همراه لقمان، پسر عمویش، هر دو محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج تحمل حبس می کنند نامه‌ای سرگشاده در سوگ پدرش نوشته اند.

در قسمتی از این نامه آمده است که “پدر عزیزم! اکنون نه تو صدای مرا می شنوی و نه من می توانم که بعد از این همه سال دوری با دوباره دیدنت شاد بشوم. ظلم استبداد با به شهادت رساندنت تنها توانست که قامت زیبایت را از ما بگیرد اما با میراثت می خواهند چه کنند؟”.

در خصوص زانیار و لقمان مرادی لازم به یادآوری است، حدود ۴ سال از موعد مقرر نافرجام برای برگزاری دادگاه کیفری این زندانیان محکوم به اعدام می‌گذرد. پرونده این دو زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج کماکان در هاله‌ای از ابهام است و با وجود نص صریح قانون در بحث اطاله دادرسی و درخواست‌های مکرر این دو زندانی همچنان هیچ چشم اندازی از محاکمه و تعیین فرجام پرونده آنان دیده نمی شود. این زندانیان سیاسی که سالهاست بلاتکلیف در معرض اتهاماتی جدی به سر می برند در سابه فقدان اسناد مستدل، در صورت برگزاری دادگاه از احتمال بالایی برای تبرئه و رهایی از حکم اعدام برخوردار هستند. علاوه بر اطاله دادرسی، این دو زندانی از مشکلات پزشکی نیز رنج می برند.

لازم به یادآوری است، زانیار و لقمان مرادی در حالی به اتهام قتل فرزند امام جمعه مریوان به اعدام محکوم شده اند که این اتهام بارها از سوی این دو زندانی رد شده است. پرونده زانیار مرادی که به همراه پسرعمویش لقمان مرادی به اعدام محکوم شده است، به دلیل وجود نقایصی در پرونده همواره مورد نقد نهادهای مدافع حقوق بشر بوده.

این دو زندانی کرد زندان رجائی شهر کرج روز چهارشنبه اول دی ماه ۱۳۸۹، به حکم قاضی صلواتی در دادگاه شعبه ۱۵ انقلاب تهران، با اتهام عضویت در “کومله” و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان در شامگاه ۱۴ تیر ۱۳۸۸ به اعدام محکوم شده اند. این درحالی است که این دو زندانی بارها اعلام کرده اند زیر فشارها و تهدیدها مجبور به پذیرفتن قتل شده‌اند.

اردیبهشت ماه ۹۶، زانیار و لقمان مرادی با نگارش نامه ای سرگشاده به افکار عمومی، ضمن ارائه جزییات آخرین تحولات پرونده خود بر موضوع شکنجه های اعمالی بر آنان و سناریوسازی دستگاه امنیتی تاکیده کردند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید