خانه  > زندانیان, سایر گروهها, کودکان  >  نرگس محمدی در اعتراض به پخش “اعترافات دختر نوجوان”؛ باید در تدارک پاسخ مدنی به اقدام صدا و سیما بود

نرگس محمدی در اعتراض به پخش “اعترافات دختر نوجوان”؛ باید در تدارک پاسخ مدنی به اقدام صدا و سیما بود

خبرگزاری هرانا – در روزهای اخیر شبکه یک صدا و سیما فیلمی از اعترافات چند دختر بازداشت شده از یک جمله یک نوجوان رقصنده به نام “مائده هژبری” را پخش کرد، پخش این اعترافات تلویزیونی واکنش‌های انتقادی زیادی را در قبال عملکرد صدا و سیما در جامعه ایران برانگیخت. نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به پخش اعترافات این دختر رقصنده از شبکه یک صداوسیما اعتراض کرد. او گفت “اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پخش اعترافات شهروندان، محکوم، و مسئولان آن موظف به عذرخواهی هستند و می بایست در تدارک پاسخی مدنی در تحریم ملی این بخش از رسانه و مسئولان امنیتی- قضایی آن بود.”

نرگس محمد در نامه خود تحت عنوان “باید در تدارک پاسخ مدنی به اقدام صدا و سیما بود” که توسط کانون مدافعان حقوق بشر منتشر شده است می نویسد:

استبداد دینی از نمایش اعترافات سیاسی- امنیتی، به نمایش اعترافات رقص و آواز تنزل یافته است و قوه قضاییه و صدا و سیمای غیر ملی و حکومتی، به‌عنوان نشانگان و نمایشگران استبداد دینی، سزاوار تحریم ملی‌اند.

من از دینی که برای حفظ حریم الله، مادری را به خاطر برداشتن روسری، از طفل شیر خوارش جدا می‌کند، و احکام مجازات و زندان صادر می‌کند، بیزارم.

من از دینی که برای حفظ حرمت آسمانیش، دختر جوانی را با تحقیر و هتک حرمت انسانی‌اش‌، با صدای لرزان و چشمان گریان به نمایش عمومی، آنهم در رسانه‌ای با پول ملتی با شرف و غیرت می‌گذارد، متنفرم.

من به دینی که برای تحکیم استبداد، حقوق اساسی انسان را متزلزل می‌کند، کافرم.

گو اینکه درک می‌کنم، اعمال زور می‌تواند پذیرش جبری و شرم‌آورانه‌ای را موجب شود که ملتی بگویند “چه می‌توان کرد؟”، اما سخت بر این باورم که در سستی و عدم مقاومت مدنی، راه یأس و شاه راه خشم گشوده خواهد شد.

اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پخش اعترافات شهروندان، محکوم، و مسئولان آن موظف به عذرخواهی هستند و می بایست در تدارک پاسخی مدنی در تحریم ملی این بخش از رسانه و مسئولان امنیتی- قضایی آن بود.

نرگس محمدی / زندان اوین

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید