خانه  > اصناف, زندانیان  >  نامه اتحادیه استادان کالج ها و دانشگاههای بریتانیا برای آزادی فوری اسماعیل عبدی

نامه اتحادیه استادان کالج ها و دانشگاههای بریتانیا برای آزادی فوری اسماعیل عبدی

خبرگزاری هرانا ـ اتحادیه استادان کالج ها و دانشگاههای بریتانیا طی نامه ای به کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، خواستار آزادی فوری “اسماعیل عبدی”، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران شدند، در ادامه متن نامه را بخوانید:

به: محمد حسن حبیب الله زاده

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران لندن

۱۶ تیر ماه ۱۳۹۴

عالیجناب،

من به نمایندگی از ۱۱۰ هزار اعضای اتحادیه کالج ها و دانشگاههای بریتانیا “یو سی یو”، این نامه را در  رابطه با زندانی کردن آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران “آی تی تی ا”، به شما می نویسم.

کانون صنفی معلمان ایران همچون  اتحادیه “یو سی یو”، (اتحادیه دانشکاه ها و کالج های بریتانیا)  عضو آموزش بین الملل (EI) است، که هفتمین کنگره جهانی خود را در اتاوا در کانادا، از ۲۱ تا ۲۶ جولای برگزار می کند.

بر اساس گزارش هایی که اتحادیه ما دریافت کرده است، آقای عبدی پس از آنکه توسط نیروهای انتظامی ایران از  وردش به ارمنستان جهت اخذ ویزای سفر به کانادا ممانعت به عمل آمد، در تاریخ ۲۷ ژوئن زندانی شده است. ما همچنین مطلع شده ایم که گذرنامه آقای عبدی در مرز ضبط و به او دستور داده شده بود که که به تهران بازگردد و خود را به دادستانی معرفی کند. او در مراجعه به دفتر دادستان  دستگیر می شود.

به باور ما بازداشت آقای عبدی و تلاش دولت شما  برای جلوگیری از حضور او در کنگره جهانی آموزش بین الملل، نشان دهنده نقض کنوانسیون های مختلف بین المللی حقوق بشر، از جمله میثاق های حمایت از آزادی بیان و تشکل، و همچنین حق مسافرت است . دولت شما  با جلوگیری از شرکت نماینده کنگره EI در جلسه نهاد مدیریت این سازمان، مانع کارکرد دموکراتیک فدراسیون جهانی اتحادیه ما شده است.

در پایان یاد آور می شویم با در نظر گرفتن اینکه آموزش و پرورش جهانی در صدر دستور کار جامعه بین المللی قرار دارد، آن دولتی که علاقمند به بالا بردن توانمندی های آموزشی برای شهروندان نیست، از حضور نمایندگان آموزگاران کشور خود  برای شرکت در کنگره ای که هر چهارسال یکبار توسط EI برگزار می شود ممانعت می کند.

ما قویا به دولت  شما اعلام می کنیم که آزادی فوری آقای اسماعیل عبدی را فراهم نماید و حق او برای سفر به کانادا و شرایط حضور او را برای  شرکت در هفتمین کنگره جهانی آموزش جهانی ( EI ) فراهم کنید.

من منتظر پاسخ شما به این موضوع فوری هستم.

ارادتمند،

سالی هانت

دبیر کل

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید