خانه  > slide, زندانیان  >  یک روز دستبند و پابند شده به میله در حیاط زندان اردبیل؛ نامه سرگشاده محمدصابر ملک رئیسی به روحانی

یک روز دستبند و پابند شده به میله در حیاط زندان اردبیل؛ نامه سرگشاده محمدصابر ملک رئیسی به روحانی

خبرگزاری هرانا – محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و به ۱۵ سال زندان محکوم شد. این شهروند که در نوجوانی بازداشت و اکنون هشتمین سال حبس در تبعید خود را در زندان اردبیل سپری می کند، نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور نوشته است. آقای رئیسی در این نامه با تاکید براینکه روز چهارشنبه به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده است، از وضعیت بحرانی خود ضمن تحمل حبس در تبعید شکایت کرده است.

متن کامل این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛

بسم الله الرحمن الرحیم

باعرض سلام وخسته نباشید خدمت ریس جمهور منتخب مردم ایران زمین؛

جناب آقای حسن روحانی:

محمد صابر ملک رئیسی

احتراما به استحضار آن مقام عالی و ارجمند منتخب مردمی می رسانم، اینجانب محمد صابر ملک ریسی فرزند داد علی با ش.ش ۶۴۵-۰۰۱۵۲۲-۵ که به اتهام عضویت در گروه ریگی دستگیر و در دادگاه عمومی انقلاب زاهدان محکوم به ۱۵ سال تبعید به زندان اردبیل و دوسال حبس از حیث خروج غیر قانونی از مرز گشته ام وحال نیز ۷ سال و ۳ ماه است که در زندان ومحل تبعیدم به سر می برم.

لازم به ذکراست که عرض نمایم این جانب در زمان اتهامات انتصابی وارده ۱۷ سال سن داشته و محصل دوره دوم متوسطه بوده ام و مرتکب اتهامات انتصابی وارد شده هم نشده بودم و فقط تعطیلات تابستان سال ۱۳۸۸ به کشور پاکستان از طریق غیر قانونی وارد و خارج شده ام و این ورود و خروج از مرز به دلیل دیدار با برادر متواری ام که دوسال قبل به دلیل عدم همکاری با وزارت اطلاعات کشور متواری بود شده ام و حال به عرض شما آن مقام عالی ومنتخب مردم ایران زمین می رسانم این جانب فقط به دلیل محکوم شدن غیر منصفانه دست به قلم نشده ام، چون عقیده دارم چون بارها باعث ناراحتی پدر و مادرم شدم مستحق محکومیت شاید باشم اما…

به هرحال دست به قلم شده ام تا به شما عرض نمایم ما زندانی هایی که به اتهام معاند نظام جمهوری اسلامی ایران دستگیر می شویم، از طریق زندان بان ها یا همان مسئولین مورد ضرب وجرح قرار می گیریم، مسئولینی که خود را پیرو جمهوری اسلامی و ما را خائن به مملکت می دانند وهرنوع برخورد با ما را مبارزه با دشمنان جمهوری اسلامی می دانند. در حالی که ما از جهت قانون فقط زندانی بوده وهیچ فرقی با زندانیان جرائم دیگر نداریم وحق داریم در چارچوب قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی دوره محکومیت خود را سپری کنیم و تبعیض جرمی و مذهبی از نظر قانون هیچ معنایی ندارد. مسئولین خود را متعصب و انقلابی جلوه می دهند در صورتی که خود حق ما را اجحاف می کنند و قوانین جمهوری اسلامی را زیر پا می گذارند.

اینجانب بارها خواسته ام در خصوص وضعیت مان به صورت رسمی نامه ای به سازمان زندانیها ونهاد های دولتی دیگر بفرستم، اما هیچ وقت موفق به اینکار نشده ام. چون بارها نامه هایم از طرف مسئولین زندان مهر وامضاء نشده و درنهایت از بازرسی خروجی توقیف شده اند. و از این جهت هم مورد بازخواست ها و گرفتار عواقب تهاجمی مسئولین برای نوشتن این نامه ها شده ام که در نهایت منجر به اعزام نشدنم به بیمارستان برای مداوای بیماریم که سالهاست ازآن رنج می برم و از طرفی مانع برای تهیه مدارک لازم از پزشکی قانونی برای صحت بیماریم نیز گشت و هم اکنون نیز برای اعتراض به برخورد یکی ازمسولین با بنده به قرنطینه منتقل شده ام.

درضمن روز چهارشنبه ۹۵/۱۰/۸ ساعت ۸ صبح با پا بند ودست بند به میله ای که به این منظور به دیوار بیرون از آسایشگاه و حیاط زندان وصل شده بسته شدم و در این هوای سرد زمستانی اردبیل و زمین پوشیده از برف تا ۱۰ شب هنگام خاموشی زندان به قرنطینه منتقل شده ام. باید خاطر نشان کنم که حتی به هنگام نماز از آن حالت خارج نشده ام و نماز های ظهر و عصر و مغرب وعشاء را با اشاره ادا کرده ام و حتی در آن حالت نیز دمپایی هایم را از پایم کشیدند ودر حالی بودم که از سوز سرما بارها از پروردگارم تقاضای مرگ کرده ام وقتی به قرنطینه منتقل شده ام تا صبح از بدن درد و سر درد خواب به چشمانم نیامد و نیز به ناچار و اجبار برای بهتر شدن وضعیتم دست به اعتصاب غذا زده ام وخواستار برخورد قانونی شده ام واز شما آن مقام محترم منتخب مردمی خواهشمندم متوجه این زندانی هایی که سالهاست در زندان به سر می برند و هر نوع توهین وتحقیر و رنجی را تحمل می کنند و هیچ فریاد رسی جز پروردگارشان ندارند، باشید و به تقاضای این زندانی که فقط تقاضای برخورد قانونی با جرائم ماست توجه نمائید و اقدامات لازم را برای این منظور، مبذول نمائید.

{و در هرحال ما را پروردگارمان کافیست}

اجرکم عند الله با سپاس فراوان به شما آن مقام منتخب مردم .

زندانی محمد صابر ملک رئیسی فرزند دادعلی
زندانی زندان مرکزی اردبیل

جمعه/۹۵/۱۰/۱۰

درباره محمد صابر ملک رئیسی 

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید