خانه  > slide, زندانیان  >  نامه سرگشاده امید شاهمرادی به دبیر شورای امنیت ملی؛ اگر به عدالت ذره ای اعتقاد دارید پیگیری کنید

نامه سرگشاده امید شاهمرادی به دبیر شورای امنیت ملی؛ اگر به عدالت ذره ای اعتقاد دارید پیگیری کنید

خبرگزاری هرانا – امید شاهمرادی سنندجی، زندانی امنیتی که با اتهام “ارتباط با دول بیگانه” از خرداد ماه سال ۹۱ در حبس به سر می‌برد و هفت ماه نیز در انفرادی‌های بند ۲۴۰ اوین زندانی بوده، در نامه ای سرگشاده به علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی با تاکید بر «برچسب بودن» اتهامات امنیتی اش، از این مقام امنیتی خواستار رسیدگی و پیگیری به وضعیتش شده است.

متن کامل نامه امید شاهمرادی به دبیر شورای امنیت ملی که از سوی هرانا منتشر میشود را در ادامه بخوانید:

عضو محترم دبیر شورای امنیت ملی جناب دکتر شمخانی؛

با سلام و احترام فراوان،

اینجانب امید شاهمرادی سنندجی زندانی امنیتی زندان اوین هستم که بیش از پنج سال در حبس بسر میبرم. در سال‌های گذشته از زمان بازداشت تا محکومیت و سپری کردن دوره‌ی محکومیت خود به هر نحوه قانونی در خصوص اتهامات و محکومیت خود اعتراض کرده‌ام که متاسفانه هیچ ثمری نداشته و هیچ گوش شنوایی برای شنیدن حقیقت در این حکومت اسلامی وجود نداشته است و به ناچار علی الرغم نقص قانون اساسی در دوران بازداشت به جهت عدم رعایت اصول بازجویی و نگهداری و … با برچسب مجرم امنیتی و محدودیتها و دردسرهای ایجاد شده برای خود و خانواده و فرزندانم تن به حکم صادره داده و مشقت ها و رنجهای تاب آور آن را به جان خریدم و تحمل کرده و میکنم. اما از آنجا که برچسب های امنیتی و خاص و خطرناک جلوه دادن جرم همه راه های زندگی کردن را به روی متهمان این سری اتهامات میبندد و گاها فضا را برای سؤ استفاده ی دیگران از شرایط خاص مهیا میسازد، در سالهای اخیر موجب بروز مشکلاتی برای بنده و خانواده ام شده است که آنقدر دردآور بود که جفای حکم قبلی را از یادم برده است.

جناب آقای دکتر شمخانی؛

این نامه را پس از اعتراضات فراوان به نهادهای ذیربط برای شما که محافظ امنیت ملی هستید مینویسم چرا که هیچکس بر اساس همین برچسب ها جرأت پاسخ دادن به هیچ یک از نامه ها و اعتراضات مرا ندارد! پس از زندانی شدن به جرم امنیتی کسانی که در اصل و ذاتا دشمن نظام و ملت هستند و از نقاط ضعف دیگران و نقاط قوت خود با اتکا به عناوین لشکری و کشوری خون ملت را میمکند، اینان با اشراف کامل به پرونده و شرایط و محدودیت های موجود و خاص بودن پرونده به مخاط اتهامات و عدم جرأت نزدیک شدن وکلا و قضات به چنین افرادی با چنین پرونده ای توانسته اند به راحتی و با کمی اعمال نفوذ برای من پرونده سازی کنند، شکایت حقوقی کرده و خسارات ناشی از بیسوادی و کم کاری های خود را در عرصه کار و زندگی به لحاظ طرف بودن با سازمانهای امنیتی و نظامی را به من منتصب کرده و برای رهایی از اتهامات بدون اجازه هرگونه دفاعی به اینجانب تمام تقصیرها را به دوش من انداخته و حتی حکم غیابی در دادگاه بدوی و تجدید نظر را بگیرند.

این تنها یکی از بلاهایی است که در چهارچوب عدالت و حکومت اسلامی بر سر یک زندانی سیاسی و خانواده اش می آورید. شما به عنوان رهبر شورایی که امنیت ملی را هدایت میکند، کوچکترین اقدامی برای تأمین امنیت خانواده های بیگناه و افراد بیگناه برچسب خورده میکنید یا اینکه امنیت ملی برای شما هم مثل نهادهای دیگر بر سر مواضع و منافع پنهان تعریف شده است که شهروندان کشورتان شامل آن نمیشوند؟ درست و انصاف و عادلانه نیست که به یک انسان برچسب هایی زده شود و به اسم اسلام و عدالت و شیعه و … فضای سؤ استفاده را برای هر کسی باز کنید تا حقی را ناحق کنید. هیچ یک از قضات این کشور از ترس و واهمه ی عواقب آن یا به دلیل تبانی با چنین افرادی که خودی می نامندشان درگیر پرونده افرادی چون من نمی شوند و حق را ناحق میکنند. آنقدر فضا را امنیتی و رعب آور کرده اید که هیچ وکیلی جرأت پذیرش وکالت پرونده های ما را ندارد ولو اینکه پرونده حقوقی و عادی باشد مثل هزاران زندانی دیگر!

دبیر شورای امنیت ملی؛

به دلیل همه ی این اتفاقات که شما در این شورا تعریف میکنید و آن را امنیت ملی مینامید حق من و خانواده و فرزندانم با وقاهت تمام به دلیل امنیتی بودن ناحق شده است. حق فرزندانی که پدرشان سال‌هاست در زندان است، براحتی بدست هرکسی تنها بدلیل خاص و خطرناک جلوه دادن اتهامات لگدمال شده است و این نظمی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. این مسئله فارغ از همه محدودیت هایی است که برای ما ایجاد شده است. نداشتن وکیل، عدم رسیدگی به نامه ها و لایحه ها و دفاعیات کم بوده که حالا در خصوص مسائل عادی و روزمره در دادگاه های عمومی غیابی حکم صادر میکنید و محکوم میکنید بدون حضور و شنیدن دفاعیات؟ تبعیض در رفتار با محکومین و افراد عادی و یا در هیچ کجای قانون ذکر نشده است اما نه مرخصی، نه آزادی مشروط و نه عفو و نه درمان شامل حال هیچیک از ما نشده است حالا هم که به شکرانه فضای رعب و وحشتی که در خصوص رفتار با ما زندانیان امنیتی و سیاسی ایجاد شده است حق ما و فرزندانمان و خانواده های سراسر دردمندان لگدمال میشود. حق و الانصاف دست مریزاد آنچه مسلم است ما هم انسانیم و مشمول قوانین انسانی که متاسفانه هیچ یک از حقوق قانونی و مدنی و شهروندی در خصوص ما رعایت نشده است. رسیدگی به تخلفات قانونی و محرز در خصوص یک زندانی امنیتی به رویای ما و خانواده هایمان بدل گشته است. اگر به عدالت ذره ای اعتقاد دارید رسیدگی و پیگیری کنید.

امید شاهمرادی سنندجی آذر ماه ٩۵ زندان اوین

نامه ای از امید شاهمرادی

نامه ای از امید شاهمرادی

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید