خانه  > slide, زندانیان  >  اعتراضات سراسری ۱۴۰۱؛ سجاد ایمان نژاد به ۱۱ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد

اعتراضات سراسری ۱۴۰۱؛ سجاد ایمان نژاد به ۱۱ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهاماتی از جمله “محاربه” مجموعا به یازده سال حبس و پرداخت بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دیه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که توسط شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر شده است، آقای ایمان نژاد از بابت اتهام “محاربه” به ده سال حبس در تبعید به شهرستان ایرانشهر، بابت اتهام “ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد” به یک سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دیه به هفت شاکی (مامورین انتظامی-امنیتی) محکوم شد.

در حکم صادره آمده است؛ آقای ایمان نژاد بابت مطالبه دیه از سوی شکات (مامورین) به پرداخت دیه به شاکی اول بابت جراحت بخیه شده دامیه در ناحیه سمت چپ صورت به دو سوم دیه کامل و عدم رویش موی صورت به یک سوم دیه کامل، به شاکی دوم بابت جراحت متلاحمه در ثلث فوقانی ساعد دست راست به پرداخت سه صدم دیه کامل و جراحت در غیر سر و صورت از دیه آن عضو تعیین میشود، به شاکی سوم بابت دو عدد جراحت دامیه ران راست به پرداخت دو سوم دیه کامل و جراحت در غیر سر و صورت بوده از دیه آن عضو تعیین میشود و بابت جراحت بخیه شده متلاحمه دیه آن عضو تعیین میشود و بابت پارگی تاندون انگشت پنج دست چپ میزان ارش یک درصد دیه کامل، به شاکی چهارم بابت جراحت بخیه شده دامیه سمت چپ صورت به پرداخت دو سوم دیه کامل و عدم رویش مو در صورت یک سوم دیه کامل و بابت تورم مختصر بند انتهایی انگشت پنج راست به پرداخت ارش، به شاکی پنجم بابت ساییدگی حارصه دست راست به پرداخت یک صدم دیه کامل و جراحت در غیر صورت بوده از دیه آن عضو تعیین میشود، به شاکی ششم بابت شکستگی دست چپ بدون عیب چهار بیست و پنجم آن عضو ثابت، به شاکی هفتم بابت دامیه بازوی چپ به پرداخت دو صدم دیه کامل و جراحت در غیر سر و صورت بوده از دیه آن عضو تعیین میشود، محکوم شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا اطلاع داد: “سجاد هفت شاکی دارذ؛ سه تن از آنها عنوان کرده اند آقای ایمان نژاد، آنها را مورد ضرب و شتم قرار نداده اما به دلیل داشتن کارت ایثارگری نمیتوانیم رضایت دهیم.”

این منبع در ادامه افزود: “سجاد ایمان نژاد از دیسک کمر رنج میبرد. در مدت زمان بازداشت، چندین بار جهت مداوا به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد اما به او گفتند در بیمارستان تخت خالی موجود نیست و مجددا علیرغم نیاز جدی به درمان، به زندان بازگردانده شد. هم اکنون مسئولین مرتبط با پرونده از اعزام به مرخصی درمانی برای او خودداری میکنند. دیسک کمر و مشکلات جسمی ایجاد شده برای سجاد، تحمل حبس را برایش مشکل کرده است.”

سجاد ایمان نژاد، در تاریخ شانزدهم مهر سال گذشته، در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و ابتدا به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او پس از مدتی به زندان اوین منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی در تاریخ بیست و نهم آبان ۱۴۰۲ در شعبه مذکور برگزار شده بود.

سجاد ایمان نژاد، متولد ۱۳۷۰، شهروند اهل اردیبل، ساکن تهران، مجرد و دارای لیسانس معماری و نقشه کشی است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید