خانه  > slide, اعدام  >  زندان قزلحصار کرج؛ ۹ زندانی اعدام شدند

زندان قزلحصار کرج؛ ۹ زندانی اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام ۹ زندانی که روز گذشته به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شده بودند، سحرگاه امروز چهارشنبه هفدهم آبان ماه به مرحله اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز چهارشنبه هفدهم آبان، ۹ زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

سه تن از این زندانیان پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند که هویت دو زندانی “بمیار فتح الله زاده و رسول تیموری” توسط هرانا احراز شده است.

از میان زندانیان اعدام شده، پنج زندانی پیشتر از بابت اتهام قتل و یک زندانی دیگر نیز به اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه، توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند. احراز هویت این زندانیان کماکان توسط هرانا در دست بررسی است.

روز گذشته، هرانا طی گزارشی از انتقال آقایان فتح الله زاده و تیموری به همراه هشت زندانی دیگر به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج برای اجرای حکم اعدام آنها خبر داده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید