خانه  > slide, اقلیت های دینی  >  منصور امینی، شهروند بهائی در تهران بازداشت شد

منصور امینی، شهروند بهائی در تهران بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه یازده اردیبهشت، منصور امینی، شهروند بهائی ساکن تهران، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی این شهروند را ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه یازده اردیبهشت ۱۴۰۲، منصور امینی، شهروند بهائی ساکن تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این خصوص با بیان اینکه “آقای امینی در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است” به هرانا گفت: “ماموران در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی این شهروند از جمله شماری کتاب و عکس و لوازم الکترونیکی را ضبط کردند.”

تا کنون از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

طی روز جاری، منازل شماری از شهروندان بهائی مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت. برخی نیز بازداشت و به اماکن نامعلومی منتقل شدند. از این میان میتوان به بازداشت و تفتیش منزل سه شهروند بهائی دیگر به نام های عطاالله ظفر، شادی شهیدزاده و ولی الله قدمیان در تهران اشاره کرد.

گفتنی است که طی روزهای اخیر شهروندان بهائی ساکن در تهران، با کارشکنی مسئولان در صدور مجوز برای دفن درگذشتگان خود در محل آرامستان بهائیان تهران (گلستان جاوید) مواجه شدند.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار شهروند بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید