خانه  > زندانیان  >  عثمان اسماعیلی از زندان سنندج به زندان سقز منتقل شد

عثمان اسماعیلی از زندان سنندج به زندان سقز منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری از زندان سنندج به زندان سقز منتقل شد. وی علیرغم وضعیت نامناسب جسمانی، کماکان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، عثمان اسماعیلی از زندان سنندج به زندان سقز بازگردانده شد.

بر اساس این گزارش، مسئولان زندان سنندج با گذشت یک ماه از انجام تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی)، از تحویل نتایج آن به پزشک متخصص مغز و اعصاب امتناع کردند و آقای اسماعیلی با وضعیت نامساعد جسمانی، به زندان سقز بازگردانده شد.

عثمان اسماعیلی پیش از این، جهت انجام ام آر آی به مراکز درمانی اعزام شده بود. بنابر اعلام پزشک معالج وی، این زندانی به دلیل تنگی کانال نخاع و درگیر شدن چهار مهره کمر، با خطر از دست دادن پاهایش مواجه است. علاوه بر این اگر عمل جراحی صورت نگیرد، امکان فلج شدن آقای اسماعیلی بسیار بالا است.

لازم به ذکر است در دی ماه سال گذشته، آقای اسماعیلی با درد شدید شکم به پزشکی قانونی شهر سقز منتقل شد. پزشکان پس از تشخیص فتق اینگوینال، عمل جراحی اورژانسی را برای او ضروری دانستند. اما مسئولین زندان اعلام کردند که انجام چنین عملی در استان کردستان امکان‌پذیر نیست. در نتیجه، آقای اسماعیلی برای انجام عمل جراحی به زندان اوین در تهران منتقل شد. اما به دلیل خطای تایپی در نامه ارسالی از زندان سقز، مسئولان زندان اوین وی را پذیرش نکردند و مجددا به زندان سقز بازگردانده شد.

این فعال کارگری نهایتا در اواخر بهمن ماه ۱۴۰۲، از زندان سقز به زندان سنندج منتقل شد. اما کماکان در زندان مذکور نیز از رسیدگی پزشکی تخصصی و مناسب محروم مانده است.

آقای اسماعیلی در مرداد ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به ریاست قاضی مصطفایی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی (سخنرانی در مزار مهسا امینی)” به ۷ ماه و پانزده روز حبس تعزیری و به ظن “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” به ۳۱ ماه و پانزده روز حبس تعزیری محکوم شد. براساس دادنامه صادره، مجازات اشد آقای اسماعیلی به ۱۶ ماه حبس تقلیل یافته است.

این حکم نهایتا در دیوان عالی کشور تایید و آقای اسماعیلی، در تاریخ بیست و دوم آبان‌ سال گذشته جهت تحمل حبس راهی زندان سقز شد.

این فعال کارگری در تاریخ نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۲ از زندان سقز آزاد شد.

عثمان اسماعیلی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود، سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید