خانه  > اعدام  >  رهایی سه زندانی از اعدام در تهران و مشگین شهر

رهایی سه زندانی از اعدام در تهران و مشگین شهر

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در تهران و مشگین شهر که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، یک زندانی در تهران از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، فروردین سال ۹۸ دختر جوانی به نام نرگس در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد که پس از درگیری با مادرش او به طور ناخواسته فوت کرده است. سپس ماموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند.

نرگس در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مادرم به لحاظ روانی مشکلات زیادی داشت و مجبور بود هر روز تعداد زیادی قرص مصرف کند به همین خاطر تعادل روانی نداشت و مدام با هم دعوا می‌کردیم. چند ساعت قبل دوباره با هم بحث‌مان شد و کارمان به درگیری کشید و مادرم با سرعت به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت و به سمتم حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم او را هل دادم که سرش به دیوار خورد و از حال رفت.

وی ادامه داد: بعد برای اینکه خودم را آرام کنم، قلیان درست کردم و به تراس رفتم تا بکشم اما مادرم دوباره به تراس آمد و لگدی به قلیان زد و با چاقو چند ضربه سطحی به پا و شکمم زد. با اینکه مجروح شده بودم اما وقتی دیدم از سرش خون می‌آید، دست‌هایش را گرفتم تا آرام بگیرد اما او عصبانی‌تر شد و گفت باید از خانه بروم. من هم با ناراحتی از خانه بیرون رفتم. می‌خواستم قرص‌هایش را بخرم اما بعد از ۲ ساعت که برگشتم، در را باز نکرد. نگران شدم و با آتش‌نشانی تماس گرفتم. وقتی در را باز کردند با جسد مادرم رو به رو شدیم. پس از آن جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

در این میان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد: «علت فوت ضربه مغزی و خونریزی بوده است.» با اعلام این گزارش و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و نرگس به عنوان متهم به قتل مادرش بازداشت شد.

در جلسه دادگاه، متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: مادرم مدت ها قبل در حادثه ای دچار آسیب مغزی شد و بعد از مدتی فراموشی گرفت و مشکل روانی پیدا کرد. تا جایی که دست به خودکشی زد و یک بار هم نزدیک بود خانه را به آتش بکشد. مادرم سر هر موضوعی با من درگیر می‌شد. من در این سال‌ها خیلی سختی کشیدم اما “من قاتل مادرم نیستم.”

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند و حکم صادره در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.

در نهایت متهم توانست پیش از اجرای حکم اعدام، رضایت اولیای دم مقتول را جلب کند و از چوبه دار نجات پیدا کند.

رهایی دو زندانی از اعدام در مشگین شهر

به گزارش رکنا، دادستان عمومی و انقلاب مشگین شهر اعلام کرد: “دو زندانی که چهار سال پیش در دو حادثه متفاوت باعث قتل دو نفر شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.”

بابک نونهال ادامه داد: “با احتساب این پرونده در شش ماهه گذشته، تاکنون چهار مورد گذشت از مجازات اعدام در این شهرستان اتفاق افتاده است.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید