خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  لیلا میرغفاری توسط اطلاعات سپاه احضار و بازجویی شد

لیلا میرغفاری توسط اطلاعات سپاه احضار و بازجویی شد

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه، لیلا میرغفاری، فعال مدنی به اطلاعات سپاه تهران احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. وی پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، لیلا میرغفاری، فعال مدنی به اطلاعات سپاه تهران احضار شد.

خانم میرغفاری با انتشار مطلبی در این خصوص اعلام کرد که امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه به یکی از دفاتر این نهاد امنیتی احضار و در رابطه با انتشار مطالبی در خصوص “نیکا شاکرمی، توهین به ولی فقیه و زمین خواری صدیقی” مورد بازجویی قرار گرفته و ساعاتی بعد آزاد شده است.

این فعال مدنی همچنین نوشت که بازجویان به وی گفته اند، “در صورت ادامه فعالیت در فضای مجازی بازداشت خواهد شد.”

لیلا میرغفاری پیشتر در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات به دنبال جان باختن مهسا (ژینا) امینی، در مقابل بیمارستان کسری بازداشت و به پلیس امنیت تهران منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۲۸ شهریورماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شد.

این فعال مدنی در مهرماه ۹۸ نیز توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در بهمن ماه ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

خانم میرغفاری پیشتر در سال ۹۷ نیز توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از مخالفان حجاب اجباری به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳۲ میلیون و دویست هزار ریال معادل ( ۳ میلیون و دویست و بیست هزار تومان) محکوم شده بود.

لیلا میرغفاری در طول دوره محکومیت خود چند بار به صورت اجباری به بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) اعزام شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید