خانه  > slide, زندانیان  >  شیرین سعیدی توسط دادگاه انقلاب به حبس محکوم شد

شیرین سعیدی توسط دادگاه انقلاب به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – شیرین سعیدی، زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین، توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی به تحمل پنج سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شیرین سعیدی، به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که هفته گذشته، توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر و به این شهروند زندانی ابلاغ شده، خانم سعیدی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم شده است.

در رابطه با قاضی ابوالقاسم صلواتی بیشتر بخوانید

این حکم در مرحله بدوی صادر شده است و خانم سعیدی ۲۰ روز برای اعتراض به حکم فرصت دارد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از مصدایق اتهامی علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

شیرین سعیدی که متولد ۱۳۵۱ است پیشتر مدتی را در لبنان زندگی کرده بود، وی پس از ورود به کشور در تاریخ دوم دی‌ ۱۴۰۲، به مرجع قضایی احضار شد. سعیدی پس از حضور در دادسرا از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و پس از صدور قرار بازداشت به بند زنان اوین منتقل شد.

اواسط فروردین ماه سال جاری، نخستین بار هرانا در گزارشی از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این شهروند در زندان اوین خبر داده بود.

در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه با انتشار گزارشی بر پایه اطلاعات ناصحیح، تلاش کرد با استفاده از تشابه اسمی این زندانی با فرد دیگری در خارج از زندان، این شائبه را ایجاد کند که چنین فردی در زندان اوین حضور ندارد. هرانا در واکنش به قوه قضاییه بر صحت گزارش نخست خود تاکید و از عملکرد رسانه تحت امر این قوه که در مسیر پایمال کردن حقوق یک زندانی از طریق انکار او گام بر می دارد انتقاد کرد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید