خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  ایرج توبه ایها، فعال صنفی معلمان به حبس، تبعید و جریمه نقدی محکوم شد

ایرج توبه ایها، فعال صنفی معلمان به حبس، تبعید و جریمه نقدی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – ایرج توبه ایها (نجف آبادی)، عضو کانون صنفی معلمان نجف آباد، توسط دادگاه انقلاب این شهر به حبس، تبعید و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، ایرج توبه ایها (نجف آبادی)، عضو کانون صنفی معلمان نجف آباد به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

براساس حکمی که توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب نجف آباد صادر و به وکیل آقای توبه ایها ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس، در خصوص “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس، “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی” به یک سال حبس و “نشر اکاذیب از طریق سامانه های مخابراتی” به دو سال زندان محکوم شده است. همچنین این فعال صنفی به دو سال تبعید به دهستان دهسلم شهر نهبدان واقع در استان خراسان جنوبی و پرداخت پانزده میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در اسفند سال گذشته در این شعبه برگزار شده بود.

قرار جلب به دادرسی ایرج توبه ایها (نجف آبادی) در دی ماه سال گذشته توسط شعبه دوم دادسرای عمومی شهرستان نجف آباد، صادر شده بود.

آقای توبه ایها، در پاییز ۱۴۰۱ به مدت ۳۵ روز، در بهار ۱۴۰۲ به مدت ۵ روز و در پاییز ۱۴۰۲ به مدت ۱۳ روز در بازداشت بسر برده بود.

ایرج توبه ایها (نجف آبادی)، عضو کانون صنفی معلمان نجف آباد پیش از نیز سابقه بازداشت دارد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید