خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دو متهم سیاسی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دو متهم سیاسی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سید ابوالفضل حسینی و حامد افتخاری، دو متهم سیاسی ساکن نیشابور، در دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سید ابوالفضل حسینی و حامد افتخاری برگزار شد.

در جریان این جلسه که در دادگاه انقلاب نیشابور برگزار شد، آقای حسینی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت با وصف سردستگی گروه مجرمانه با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد دسته و گروه سازمان یافته با هدف جاسوسی علیه نظام جمهوری اسلامی و به نفع گروهک های معاند نظام از طریق فاش نمودن هویت عوامل بسیجی و انقلابی شهرستان نیشابور، فعالیت گسترده تبلیغی علیه نظام از طریق نشر اکاذیب رایانه ای، توهین به مقدسات و ائمه اطهار و توهین به مقام بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه ای” و آقای افتخاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت با وصف عضویت در گروه مجرمانه با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، عضویت در دسته جات و گروه هایی که هدف آن برهم زدن امنیت کشور است و فعالیت گسترده تبلیغی علیه نظام از طریق نشر اکاذیب رایانه ای” به دفاع از خود پرداختند.

آقای حسینی در تاریخ بیست و دوم آذر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد با تودیع وثیقه از زندان نیشابور آزاد شد. آقای افتخاری نیز در فاصله زمانی کوتاهی از دستگیری آقای حسینی، بازداشت و پس از مدتی با قرار تامین کیفری آزاد شد.

شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نیشابور در تاریخ بیست و یکم اسفند ۱۴۰۲، قرار جلب به دادرسی علیه آقایان حسینی و افتخاری را صادر کرد. اتهام “سب النبی” نیز درخصوص ابوالفضل حسینی مطرح بود که به دلیل فقدان ادله کافی، قرار منع تعقیب از بابت اتهام مذکور برای او صادر شد.

سید ابوالفضل حسینی، فرزند سید ابراهیم، سی و هفت ساله، مجرد و فارغ التحصیل رشته کاردانی کامپیوتر و حامد افتخاری، فرزند غلامعلی، هر دو شهروند ساکن نیشابور هستند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید