خانه  > اعدام  >  هفت زندانی در زندان های کرمان و چابهار اعدام شدند

هفت زندانی در زندان های کرمان و چابهار اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه، حکم هفت زندانی که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های کرمان و چابهار به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، هفت زندانی در زندان های کرمان و چابهار اعدام شدند.

هویت چهار تن از پنج زندانی اعدام شده در زندان کرمان، “احمدرضا میری، سی و چهار ساله، اهل زابل و ساکن زاهدان، فرزند محمد متاهل و پدر دو فرزند؛ شمس‌ الدین کشانی، حدودا پنجاه و سه ساله، متاهل و پدر یک فرزند؛ شوکت شه بخش (درکزهی)، اهل و ساکن روستای چاه‌ احمد از توابع زاهدان و مردانی (نام نامشخص) حدودا چهل و هشت ساله” گزارش شده است. هویت دو زندانی اعدام شده در زندان چابهار نیز، “سعید جدگال، حدودا سی ساله، فرزند لال‌ محمد، متاهل، پدر دو فرزند و اهل پلان از توابع دشتیاری؛ محمد (مامجان) انجم‌ روز، حدودا سی و سه ساله، فرزند ملک از طایفه جدگال، متاهل، پدر یک فرزند و اهل پلان از توابع دشتیاری” عنوان شده است.

در این گزارش آمده است، شمس الدین کشانی حدودا هفت سال قبل و احمدرضا میری در سال ۱۴۰۰، در ورودی شهر کرمان به اتهامات مرتبط به مواد مخدر در کرمان بازداشت و در دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شدند. همچنین، سعید جدگال و محمد انجم روز، حدودا شش سال قبل با انتساب اتهامات مربوط به مواد مخدر در چابهار بازداشت و در دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شدند.

گفتنی است که این هفت زندانی اعدام شده، در تاریخ بیست و نهم فروردین ماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند. آنها، آخرین ملاقات تحت عنوان دیدار آخر با خانواده را روز گذشته، شنبه یکم اردیبهشت ماه، در دو زندان کرمان و چابهار انجام دادند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید