خانه  > slide, اندیشه و بیان, زندانیان  >  چهار متهم سیاسی مجموعا به یازده سال حبس محکوم شدند

چهار متهم سیاسی مجموعا به یازده سال حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – پروین میرآسان، نصراله فلاحی و فرزندانش اردوان و ارغوان فلاحی، چهار متهم سیاسی توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران در پرونده ای مشترک مجموعا به یازده سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پروین میرآسان، نصراله فلاحی و فرزندانش اردوان و ارغوان فلاحی به حبس محکوم شدند.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و در روز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه به این شهروندان ابلاغ شده، پروین میرآسان و نصراله فلاحی هر کدام از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به چهار سال حبس، ارغوان فلاحی به دو سال حبس و اردوان فلاحی به یک سال حبس محکوم شده اند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان سیاسی به هرانا گفت: “پروین میرآسان و نصراله فلاحی هم اکنون در زندان اوین بسر میبرند. ارغوان و اردوان فلاحی نیز که پیشتر با تودیع وثیقه آزاد شده بودند با احتساب ایام بازداشت محکومیت آنها به اتمام رسیده و دیگر به زندان باز نخواهند گشت.”

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در بهمن ماه سال گذشته در شعبه مذکور برگزار شده بود.

براساس اطلاعات دریافتی هرانا، این پرونده شامل دوازده نفر است که تاکنون از اسامی و اتهامات متهمان دیگر اطلاعی حاصل نشده است.

پیشتر عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع پروین میرآسان و خانواده فلاحی گفته بود: “خانم میرآسان در پرونده ای مشترک با اعضای خانواده فلاحی به «محاربه»، «افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه کشور» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم» متهم شده است. به گفته آقای کرم ویسی اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” از عناوین اتهامی خانواده فلاحی حذف شده و در خصوص این اتهامات قرار منع تعقیب صادر گردیده است و اتهامات نصراله فلاحی و ارغوان فلاحی “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی و عضویت در گروه های مخالف نظام” و اردوان فلاحی مبنی بر “مشارکت در تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” قرار جلب به دادرسی توسط شعبه ۶ دادسرای اوین صادر شده است.

پروین میرآسان، متولد ۱۳۳۶، در تاریخ سیزدهم آبان ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط ماموران اطلاعات سپاه در شیراز بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

خانم میرآسان در بهمن ماه همان سال به تهران منتقل گردید و نهایتا در تاریخ بیست و هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

نصراله فلاحی و دخترش ارغوان در تاریخ سیزدهم آبان ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین، اردوان دیگر فرزند آقای نصراله فلاحی نیز در تاریخ دوازدهم آبان سال گذشته در رابطه با اعتراضات سراسری در اصفهان بازداشت شد. آنها در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ به زندان اوین انتقال یافتند.

در نهایت اردوان فلاحی در تاریخ سیزدهم دی ماه و ارغوان فلاحی در تاریخ بیست و دوم اسفندماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید