خانه  > slide, زندانیان  >  ارژنگ مرتضوی جهت تحمل حبس به زندان قزلحصار کرج منتقل شد

ارژنگ مرتضوی جهت تحمل حبس به زندان قزلحصار کرج منتقل شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه بیست و هفتم فروردین ماه، ارژنگ مرتضوی، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شهرستان کرج مراجعه و جهت اجرای حکم هفت ماه حبس خود به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۳، ارژنگ مرتضوی به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “آقای مرتضوی پیشتر توسط شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شهرستان کرج جهت اجرای حکم حبس احضار شده بود. نهایتا روز جاری پس از مراجعه به شعبه مذکور، جهت سپری کردن دوران محکومیت خود به این زندان منتقل شد.”

آقای مرتضوی در تاریخ پانزدهم مهر ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و نهایتا در تاریخ چهاردهم آبان ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

این دانشجو در تاریخ بیست و هشتم آذر سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. همچنین بابت مجازات تکمیلی به منع عضویت و استفاده از کلیه شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و منوعیت خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد.

حکم حبس در اسفندماه توسط شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان البرز به هفت ماه حبس کاهش یافت.

در اوایل مهر پارسال، ارژنگ مرتضوی، دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی، براساس حکم کمیته مرکزی وزارت علوم به دلیل “ایجاد اغتشاش و بلوا در دانشگاه” به چهار نیمسال منع موقت از تحصیل و تغییر محل تحصیل از دانشگاه خوارزمی به دانشگاه دامغان محکوم شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید