خانه  > slide, اقلیت های دینی  >  دادگاه تجدیدنظر؛ کیوان رحیمیان، شهروند بهائی به ۹ سال حبس محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر؛ کیوان رحیمیان، شهروند بهائی به ۹ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – حکم ۹ سال حبس، شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جزای نقدی کیوان رحیمیان، شهروند بهائی توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیوان رحیمیان توسط دادگاه تجدیدنظر به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

براساس حکمی که در تاریخ هجدهم فروردین ماه توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی عباسعلی حوزان صادر و به آقای رحیمیان ابلاغ شده است، این شهروند بهائی از بابت اتهام “فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام” به پنج سال حبس، شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت پنچاه میلیون تومان جریمه نقدی و در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور” نیز به تحمل چهار سال حبس محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

آقای رحیمیان در تاریخ بیست و هفتم تیرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد.

وی در بهمن سال گذشته توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ۹ سال حبس، شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود.

کیوان رحیمیان، از اساتید دانشگاه مجازی بهائیان ایران، پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در سال ۱۳۹۶، پس از تحمل پنچ سال حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار شهروند بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید