خانه  > slide, اندیشه و بیان, حقوق آکادمیک  >  هستی امیری و ضیا نبوی جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شدند

هستی امیری و ضیا نبوی جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شدند

خبرگزاری هرانا – هستی امیری و ضیا نبوی، دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، امروز شنبه هجدهم فروردین ماه، پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هستی امیری و ضیا نبوی، راهی زندان اوین شدند.

این دو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی امروز شنبه هجدهم فروردین ۱۴۰۳، پس از مراجعه به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

آنها اخیرا با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس خود به این مرجع قضایی احضار شده بودند.

این دو دانشجو در تاریخ پانزدهم اسفند سال گذشته نیز برای اجرای حکم حبس ابلاغیه ای دریافت کردند که پس از مذاکرات وکلا، اجرای حکم آنها به بعد از تعطیلات عید موکول شد.

آقای نبوی و خانم امیری در مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری هر کدام از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. حکم صادره چندی بعد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هستی امیری و ضیا نبوی، در تاریخ نوزدهم تیرماه ۱۴۰۲، در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه همان سال، خانم امیری و آقای نبوی در دادسرای اوین تفهیم اتهام شدند. این پرونده در پی اعتراض این افراد به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس علیه آنها گشوده شد.

هستی امیری، در تاریخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم یک سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی نهایتا تاریخ هجدهم بهمن ماه همان سال از زندان آزاد شد.

آقای نبوی نیز پیشتر به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد های قضایی را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید