خانه  > اصناف, اندیشه و بیان  >  با حکم هیات تجدیدنظر؛ سکینه ملکی، فعال صنفی معلمان از آموزش و پرورش اخراج شد

با حکم هیات تجدیدنظر؛ سکینه ملکی، فعال صنفی معلمان از آموزش و پرورش اخراج شد

خبرگزرای هرانا – سکینه ملکی، دبیر آموزش و پرورش و فعال صنفی معلمان در استان گیلان، به دلایلی همچون شرکت در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و پیوستن به تحصن معلمان، توسط شعبه یکم هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان این استان به اخراج از وزارت آموزش و پرورش محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، حکم اخراج سکینه ملکی فعال صنفی معلمان از دستگاه آموزش و پرورش، طی روز جاری به وی ابلاغ شد.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط این شورا، خانم ملکی به دلایلی همچون شرکت در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مشارکت در تحصن معلمان در وهله زمانی مذکور، اظهار نظر در جلسه اولیا و مربیان در خصوص عملکرد مدیر مدرسه در قبال ورود نیروهای امنیتی به محیط آموزشی در جریان اعتراضات سراسری، شعارنویسی، ارسال گزارش به رسانه های خارج از کشور، ارتباط با گروه های مخالف نظام، انتشار محتواهایی در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در فضای مجازی، عضویت در گروه ها و کانال های مجازی مخالف حکومت، کشف حجاب، توهین به بنیان‌گذار و همچنین رهبر جمهوری اسلامی، به اخراج از وزارت آموزش و پرورش محکوم شده است.

رای صادره قطعی است و این دبیر آموزش و پرورش میتواند ظرف مدت حداکثر سه ماه از تاریخ ابلاغ، شکایت خود را به دیوان عدالت اداری ارائه دهد.

لازم به اشاره است، گزارشات میدانی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و تاییدیه های این سازمان مبنی بر “صحت انجام فعالیت های فوق توسط این معلم”، سهم بسزایی را در صدور رای اخراج وی داشته است.

اخراج این معلم از دستگاه آموزشی ایران در حالی صورت گرفته است که سکینه ملکی، پیش از این توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری شهرستان انزلی، به بازنشستگی پیش از موعد و دو گروه تقلیل محکوم شده بود.

سکینه ملکی، متولد ۱۳۵۳، فرزند محمدعلی، متاهل و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس است، او سابقه ۲۸ سال خدمت در وزارت آموزش و پرورش را دارد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید