خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  پرونده موسوم به “شهرک اکباتان”؛ تداوم بازداشت چهار متهم

پرونده موسوم به “شهرک اکباتان”؛ تداوم بازداشت چهار متهم

خبرگزاری هرانا – میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، چهار تن از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” علیرغم گذشت بیش از یک سال از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان قزلحصار کرج بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، چهار تن از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” کماکان در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان سیاسی به هرانا گفت: “این چهار متهم با وجود گذشت بیش از یک سال از زمان بازداشت، به صورت بلاتکلیف در زندان قزلحصار کرج بسر میبرند. امیرمحمد خوش اقبال، حسین نعمتی، علیرضا برمرزپورناک و علیرضا کفایی دیگر متهمان این پرونده با تودیع وثیقه آزاد شده اند. علیرغم گذشت حدود چهار ماه از برگزاری آخرین جلسه دادرسی، دادگاه کیفری هنوز حکمی برای این افراد صادر نکرده است. از سوی دیگر رسیدگی به بخش دیگر پرونده آنها در دادگاه انقلاب هنوز تعیین وقت نشده است. “

پیشتر پیام درفشان، وکیل دادگستری در این خصوص گفته بود: “میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران با اتهام «محاربه» در زندان هستند.”

در ابتدای آبان ماه سال ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری و پس از کشته شدن یک تن از نیروهای بسیج به نام “آرمان علی وردی” در شهرک اکباتان دستکم بیش از ۵۰ نفر از جوانان ساکن شهرک اکباتان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند. از میان آنها برای ۱۴ نفر از آنها کیفرخواست صادر شد.

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، نیز سخنگوی قوه قضاییه از طرح اتهام “محاربه از طریق تمسک به سلاح سرد و اقدام علیه امنیت ملی” برای سه تن از متهمان پرونده موسوم به آرمان علی وردی بسیجی کشته شده در جریان اعتراضات سراسری خبر داد.

بنا بر کیفرخواست صادره، میلاد آرمون، محمدمهدی حسینی و مهدی ایمانی به “محاربه” و علیرضا کفایی، امیر محمد خوش اقبال، علیرضا برمز پورناک، حسین نعمتی نیز به اتهاماتی از جمله “مشارکت در قتل عمد” و “اخلال در نظم و آرامش عمومی” متهم شده‌ اند. تاکنون از اتهامات مطروحه علیه نوید نجاران که در رابطه با این پرونده در اهواز بازداشت شده، اطلاعی حاصل نشده است.

پیشتر نیز یک منبع مطلع در تشریح وضعیت این پرونده به هرانا گفته بود: “پرونده این افراد به دو بخش تقسیم شده است. یک بخش از پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و بخش دیگر به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع داده شده است.”

لازم به ذکر است، اواخر مهرماه ۱۴۰۲، پس از برگزاری چهار جلسه دادرسی، دادگاه پرونده آنها را برای تحقیقات به دادسرا ارسال نکرد و شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی، تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت متهمین به پرونده ورود کرد.

از میان این هشت متهم، حسین نعمتی، علیرضا برمرزپورناک و علیرضا کفایی در تاریخ هجدهم بهمن ماه و امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ بیست و پنجم ماه جاری، با تودیع وثیقه از زندان قزلحصار آزاد شدند.

در متن زیر به مشخصات و تاریخ بازداشت متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” پرداخته شده که کماکان در بازداشت و بلاتکیفی بسر میبرند.

۱- میلاد آرمون – فرزند: مهدی – متولد: ۱۴ اسفندماه ۷۷ – تاریخ بازداشت: یازدهم آبان ماه ۱۴۰۱

۲- سید محمدمهدی حسینی – فرزند: سید حسن – متولد: ۱۵ آذرماه ۷۷ – تاریخ بازداشت: پانزدهم آذر ماه ۱۴۰۱

۳- مهدی ایمانی – فرزند: حمید – متولد: ۲۳ دی ماه ۷۳ – تاریخ بازداشت: بیست و چهارم آذر ماه ۱۴۰۱

۴- نوید نجاران – فرزند: نامشخص – متولد فروردین ماه ۷۱ – تاریخ بازداشت: نامشخص

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید