خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  محروم از ملاقات؛ گزارشی از آخرین وضعیت صدیقه وسمقی در زندان اوین

محروم از ملاقات؛ گزارشی از آخرین وضعیت صدیقه وسمقی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه پنجم فروردین ماه، صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی محبوس در زندان اوین، به دستور مسئولین مربوطه از ملاقات با خانواده خود محروم ماند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صدیقه وسمقی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی محبوس در زندان اوین، از ملاقات با خانواده محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم وسمقی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “صبح امروز یکشنبه به عنوان روز ملاقات هفتگی بند زندان اوین، خانم وسمقی به دستور هدایت فرزادی، رئیس زندان برای دومین بار از ملاقات با خانواده خود محروم ماند. او در اعتراض به این اقدام به همراه نرگس محمدی، در دفتر افسر نگهبانی بند زندان زنان دست به تحصن زده است.”

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، اخیرا صدیقه وسمقی که از فشار خون، ضربان قلب و قند خون بالا رنج میبرد، علیرغم مواجه با حال نامساعد جسمی، به دلیل عدم رعایت حجاب از انتقال به بهداری زندان محروم ماند. او نهایتا توسط پزشک بهداری در اتاقی که فاقد هرگونه تجهیزات پزشکی بوده و به “بهداری بند زنان” موسوم است، معاینه شد.

صدیقه وسمقی در تاریخ بیست و ششم اسفندماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

در نهایت چندی پیش کیفرخواست پرونده خانم وسمقی با اتهامات تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی و حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب صادر و به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد.

صدیقه وسمقی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید