خانه  > slide, اقلیت های ملی  >  تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یوروش مهرعلی بیگلو در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یوروش مهرعلی بیگلو در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز

خبرگزاری هرانا – یوروش مهرعلی بیگلو، فعال ترک (آذربایجانی)، علیرغم گذشت بیش از هشتاد روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز بسر میبرد. اخیرا قرار بازداشت این شهروند به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوروش مهرعلی بیگلو کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز در بلاتکلیفی بسر میبرد.

یکی از نزدیکان این فعال ترک (آذربایجانی) ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “یوروش همچنان از امکان برقراری تماس و ملاقات با خانواده خود محروم مانده و این موضوع به نگرانی های اطرافیان وی دامن زده است. اخیرا قرار بازداشت آقای مهرعلی بیگلو به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.”

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، با وجود مراجعات خانواده مهرعلی بیگلو به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز جهت پیگیری وضعیت پرونده فرزندشان، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی روشن در این خصوص خودداری می کنند.

یوروش مهرعلی بیگلو، فعال ترک (آذربایجانی)، در تاریخ شانزدهم آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در شهر هادیشهر واقع در شهرستان جلفا بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: “آقای مهرعلی بیگلو از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم مانده است.”

آقای یوروش مهرعلی بیگلو، پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید