خانه  > slide, زندانیان  >  گزارشی از آخرین وضعیت رها پور ابراهیم در زندان وکیل آباد مشهد

گزارشی از آخرین وضعیت رها پور ابراهیم در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – رها پور ابراهیم، زندانی سیاسی که دوران محکومیت سه ساله خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری میکند، در پی رسیدگی نامناسب پزشکی و شرایط درمانی خود دست به اعتراض زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رها پور ابراهیم، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری میکند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در گفتگو با هرانا گفت: “از دو ماه پیش که یک جسم خارجی وارد پای رها شده بود، وی هفت بار به پزشک زندان مراجعه کرد اما مورد رسیدگی جدی قرار نگرفت، در نهایت با بحرانی شدن وضعیت، این زندانی به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شد.”

این منبع مطلع در تکمیل توضیحات خود افزود: “رها به بیمارستان ولایت منتقل شد. در آنجا بیهوش و تحت عمل برای خارج کردن جسم خارجی از پا قرار گرفت.”

این زندانی پس از دریافت خدمات درمانی به زندان بازگردانده شد اما به گفته نزدیکان او، از تاریخ بیست و دوم دی ماه در اعتراض به عملکرد پزشکی زندان و شرایط خود، به نشانه اعتراض از استفاده از تلفن و ملاقات خودداری کرده است.

تا زمان تنظیم این گزارش، مسئولان زندان وکیل آباد مشهد نسبت به رسیدگی به مشکلات این زندانی معترض واکنشی نداشته اند.

لازم به ذکر است، رها پور ابراهیم در تاریخ شانزدهم شهریور سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در شهر مشهد بازداشت شد.

این فعال سیاسی در دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهاماتی از جمله تشکیل گروه معاند، تبلیغ علیه نظام، فعالیت های مجازی به هدف برهم زدن نظم عمومی به هفت سال و نیم حبس محکوم شد. در پی تسلیم به رای و اعمال ماده ۴۴۲ نهایتا میزان قابل اجرای محکومیت این زندانی سیاسی به سه سال حبس تغییر کرد.

وی از زمان بازداشت در زندان وکیل آباد مشهد تحمل حبس می کند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید