خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت و بلاتکلیفی فرشاد دستمردی در بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی فرشاد دستمردی در بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج

خبرگزاری هرانا – فرشاد دستمر‌‌دی، شهروند ساکن دهدشت و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرشاد دستمردی کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای دستمردی علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات یاسوج بسر میبرد.”

به گفته این منبع مطلع، آقای دستمردی با گشایش پرونده جدیدی از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه شده است. همچنین اخیرا جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام وی از بابت پرونده دیگری در دادگاه انقلاب یاسوج برگزار شده بود.

این شهروند اواسط مردادماه سال جاری، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.

فرشاد دستمردی در تاریخ نوزدهم دی ماه طی ابلاغیه ای جهت رسیدگی به اتهام “اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر دهدشت احضار شده است.

آقای دستمردی در مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در دهدشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا در بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی آزاد شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید