خانه  > سایر گروهها  >  چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان فلودروس، شهروند تبعه سوئد برگزار شد

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان فلودروس، شهروند تبعه سوئد برگزار شد

خبرگزاری هرانا – مرکز رسانه قوه قضاییه از برگزاری چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان فلودروس، شهروند تبعه کشور سوئد، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز یکشنبه بیست و چهارم دی ۱۴۰۲، چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان فلودروس برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری و با حضور هیات قضات، نماینده دادستان، وکلای متهم، مترجم رسمی و کاردار سفارت سوئد برگزار شد، آقای فلودروس به دفاع از خود پرداخت.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات آقای فلودروس در جلسات گذشته مبنی بر عدم پذیرش اتهامات مطروحه علیه او، سوالاتی را مطرح کرد. در گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه عنوان شده که این سوالات درباره ارتباطات وی با وزارت دفاع و ارتش سوئد، ایمیل‌های “مستند شده” از تلفن همراه آقای فلودروس، سفر‌های وی به ایران و دیدار‌های او با عناصر اطلاعاتی سفارت‌های چند کشور اروپایی و هدف وی از یادگیری زبان فارسی بوده است.

نماینده دادستان در این جلسه مدعی شد که مطلقا تصمیم به طرح اتهام جدید علیه این شهروند تبعه سوئد و بازجویی مجدد از وی نیست.

پس از سوالات نماینده دادستان و اظهارات متهم، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و اظهار داشت که زمان جلسه بعدی در آینده برگزار خواهد شد.

در جلسات قبلی دادگاه، یوهان فلودروس، شهروند تبعه سوئد در مقابل قاضی ایمان افشاری از بابت اتهاماتی از جمله “افساد فی الارض” و “جاسوسی” به دفاع از خود پرداخت.

یوهان فلودروس در ابتدای سال ۱۴۰۱، به ایران سفر کرده بود. وی در تاریخ ۲۷ فروردین ماه همان سال به اتهام “جاسوسی” توسط نیروهای امنیتی ایران در فرودگاه بازداشت شد.

در مردادماه سال گذشته، وزارت اطلاعات در این خصوص با انتشار اطلاعیه ای مدعی شده بود: “متهم مورد بحث، چند ماه پیش و در پی دستگیری یک جاسوس دیگر اروپایی، با مأموریت کسب اطلاع از چگونگی افشای هویت آن جاسوس و نوع و میزان اطلاعاتی که به تور اطلاعاتی این وزارت‌خانه افتاده بود، مجدداً وارد کشور شد. این‌بار نیز و در کل مدت مأموریت آخر، تماس‌های وی با مرتبطینِ اشاره شده، تحت کنترل مستمر سربازان گمنام امام زمان قرار داشت و بالاخره با تکمیل مستندات؛ در هنگام خروج از کشور با حکم مرجع قضایی بازداشت شد”.

لازم به ذکر است، وزارت امورخارجه سوئد پیش از این در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بازداشت یکی دیگر از شهروندان این کشور در ایران را تایید کرده بود. روزنامه آفتانبلادت سوئد بازداشت این فرد را به انتقامجویی از محاکمه حمید نوری، از متهمان کشتار زندانیان سیاسی در ایران که در سال ۶۷ در زندان‌های اوین و گوهردشت کرج دادیار بوده و به اتهام جنایت علیه بشریت و کشتار زندانیان سیاسی، در نوامبر ۲۰۱۹ در کشور سوئد بازداشت شده مرتبط دانسته است.

پیش از این، گروه کاری سازمان ملل در مورد روند بازداشت های خودسرانه در ایران در خصوص بازداشت افراد دوتابعیتی اظهار نظر کرده و تأیید کرده بود که تعدادی از بازداشت شدگان بر اساس “ملیت یا موقعیت اجتماعی” هدف قرار گرفته اند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید