خانه  > اندیشه و بیان  >  به دلیل اظهار نظر در فضای مجازی؛ ۵۸ صفحه مجازی مسدود و شماری بازداشت شدند

به دلیل اظهار نظر در فضای مجازی؛ ۵۸ صفحه مجازی مسدود و شماری بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – رئیس پلیس فتا استان کرمان از مسدود شدن ۵۸ صفحه مجازی و بازداشت شماری از گردانندگان این صفحات مجازی به دلیل آنچه “انتشار اخبار کذب و مطالب توهین آمیز” در رابطه با واقعه کرمان در فضای مجازی عنوان کرده است، خبر داد. به گفته وی، در این خصوص تعداد ۴۸ پرونده نیز در روند تحقیقات تکمیلی و سیر مراحل قانونی قرار دارند. هرانا پیشتر در گزارشی به بازداشت دستکم ۷۶ کاربر فضای مجازی در این رابطه خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، شماری گرداننده صفحات مجازی در کرمان بازداشت شدند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در این خصوص اظهار کرد: ۵۸ تارنما که اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز در رابطه با واقعه کرمان منتشر کرده بودند، مسدود شد و تعداد زیادی از این افراد دستگیر شدند.

محمدرضا رضایی افزود: در این رابطه تعداد ۴۸ پرونده نیز در روند تحقیقات تکمیلی و سیر مراحل قانونی قرار دارند.

از هویت بازداشت شدگان و محل نگهداری آن ها اطلاعی در دست نیست.

هرانا طی روزهای گذشته نیز در گزارشی به بازداشت و برخورد قضایی با شماری از شهروندان به دلیل انتشار مطالبی در رابطه با انفجارهای مرگبار کرمان در شبکه های اجتماعی پرداخته بود.

در روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه، دو انفجار وحشتناک در چهارمین مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در کرمان روی داد که منجر به مرگ ده‌ها نفر و زخمی شدن بیش از ۱۷۰ نفر شد. به دنبال این حادثه، موج جدیدی از برخوردهای قضایی و بازداشت‌های شهروندان به خاطر انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی رخ داد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید