خانه  > اعدام, سایر گروهها  >  رهایی یک زندانی از اعدام در کرج/ صدور حکم شلاق برای یک متهم

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج/ صدور حکم شلاق برای یک متهم

خبرگزاری هرانا – یک متهم به تجاوز به عنف، توسط دادگاه کیفری تهران به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. همچنین یک زندانی در زندان قزلحصار کرج که پیشتر بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، یک زندانی در کرج از اعدام نجات یافت.

مدیر مجتمع زندان قزلحصار کرج گفت: این زندانی به دلیل درگیری با فرد دیگری مرتکب قتل شده که از سوی مرجع قضایی به اعدام محکوم شد.

الله کرم عزیزی ادامه داد: این زندانی پس از سپری کردن ۲۷ سال حبس در زندان قزلحصار کرج، سرانجام با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

صدور حکم شلاق برای یک متهم در تهران

به گزارش اعتماد، دو متهم به تجاوز به عنف و آدم ربایی که پیشتر به اعدام محکوم شده بودند، با نقض حکم صادره به حبس و شلاق محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، اردیبهشت ماه سال ۹۸، دو مرد پس از ربودن دختری به او تجاوز کردند. پس از مدتی این دو نفر بازداشت و پرونده آنها در دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

هر دو نفر از سوی قضات شعبه ۷ کیفری بابت اتهام تجاوز به اعدام محکوم شدند. سپس با اعتراض آنها به حکم صادره، پرونده در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت.

نهایتا حکم اعدام متهم اول نقض و حکم متهم دوم به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید