خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت آرش قنبری کیهانی در زندان دستگرد اصفهان

تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت آرش قنبری کیهانی در زندان دستگرد اصفهان

خبرگزاری هرانا – آرش قنبری کیهانی، شهروند ساکن اصفهان، علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد این شهر بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش قنبری کیهانی، شهروند ساکن اصفهان کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده قنبری کیهانی با تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای قنبری علیرغم گذشت ۱۵۲ روز از زمان دستگیری، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد اصفهان بسر می‌برد. او با محدودیت‌های شدیدی در رابطه با امکان برقراری تماس و ملاقات با خانواده خود مواجه است. وی در این مدت، تنها یک ملاقات حضوری با خانواده خود داشته است.”

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است آرش قنبری اواخر آذرماه سال جاری، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود از طریق خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد و به مدت چهار روز در بیمارستان خورشید اصفهان بستری شد. او چندی بعد به زندان بازگردانده شد.

در تاریخ یازدهم شهریور ۱۴۰۲، پرونده آقای قنبری جهت فرجام خواهی از بابت اتهام اهانت به مقدسات اسلام به شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور فرستاده شده بود. فرجام خواهی پرونده او از بابت همین اتهام در شعبه مذکور تایید شد. پرونده وی اکنون به شعبه هم عرض برای بررسی ارجاع داده شده است.

در حالی که در فروردین ماه سال جاری، آقای قنبری از بابت اتهامات اهانت به مقدسات اسلام و سب النبی، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شده بود.

این شهروند پیشتر در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان شهرضا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

آرش قنبری کیهانی متولد ۱۳۷۱، مجرد و شهروند ساکن اصفهان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید