خانه  > اعدام  >  هفت زندانی در زندان های زاهدان، اردبیل و عادل آباد شیراز اعدام شدند

هفت زندانی در زندان های زاهدان، اردبیل و عادل آباد شیراز اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – حکم هفت زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های زاهدان، اردبیل و عادل آباد شیراز به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه بیست و یکم آبان ۱۴۰۲، دو زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

هویت این زندانیان، “افشین جوشنی و طاهر عارفی، ۳۰ ساله” گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است:”طاهر عارفی اهل شوشتر بود و از دو سال پیش به اتهام مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. افشین جوشنی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، از زندان دیگری برای اجرای حکم به زندان عادل آباد منتقل شده بود و گفته شده اهل مرودشت بوده است.”

به گزارش خبرگزاری حال وش،  روز یکشنبه بیست و یکم آذرماه، سه زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

در این گزارش بدون اشاره به هویت این زندانیان آمده است: “آنها در پرونده های جداگانه از بابت اتهامات مزتبط با مواد مخدر توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.”

از سوی دیگر یک زندانی در روز سه شنبه بیست و سوم آبان ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان زاهدان اعدام شد.

هویت این زندانی را حال وش “محسن گمشادزهی” عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی در سال ۹۲ از بابت قتل دو مامور انتظامی در زنداهدان بازداشت و توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آذردید، روز جمعه بیست و ششم آبان ماه، یک زندانی در زندان اردبیل اعدام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی پیشتر از بابت اتهامات مواد مخدر توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید