خانه  > اعدام, سایر گروهها  >  صدور حکم اعدام برای فروشنده الکل در کرج؛ انتقاد وکیل متهم

صدور حکم اعدام برای فروشنده الکل در کرج؛ انتقاد وکیل متهم

خبرگزاری هرانا – محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری از صدور حکم اعدام یکی از متهمان پرونده فروش الکل در کرج خبر داد. طباطبایی با اشاره به اینکه موکلش لوازم بهداشتی از جمله الکل اتانول می‌فروخت، تأکید کرد که «متهم نمی‌دانسته که الکل تحویل گرفته شده، متانول است. این متهم الکل فروخته است، او که مشروب فاسد نفروخته است که موجب مرگ شود و این نوع بی دقتی‌ ها به اعتبار قوه قضاییه لطمه می‌زند.»

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل متهم پرونده فروش الکل در کرج، در گفت‌وگویی اعتراض خود را نسبت به حکم دادگاه مطرح کرد.

طباطبایی با اشاره به اینکه موکلش لوازم بهداشتی از جمله الکل اتانول می‌فروخت، تأکید کرد که متهم نمی‌دانسته که الکل تحویل گرفته شده، متانول است. همچنین الکل‌های فروخته شده در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی معمولاً برای ساخت مشروب استفاده نمی‌شوند.

وی افزود: بنا بر ماده‌ی ۳ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی اگر ماده‌ای به جای ماده‌ی دیگر فروخته شود و موجب مرگ شود سه تا ده سال حبس دارد.

این وکیل دادگستری همچنین به تبصره ماده‌ی ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد که در صورت عدم اثبات قصد اخلال گسترده در نظم عمومی یا ایجاد ناامنی، متهم به جای اعدام می‌تواند به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.

طباطبایی با بیان اینکه “این متهم الکل فروخته است، او که مشروب فاسد نفروخته است که موجب مرگ شود و این نوع بی دقتی‌ ها به اعتبار قوه قضاییه لطمه می‌زند”، تاکید کرد: این اقدام نباید مجازات اعدام داشته باشد و اعلام کرد که آماده مناظره با هر حقوقدانی در این خصوص است. او همچنین به سرعت روند تأیید حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور اشاره کرد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید