خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  توماج صالحی بازداشت شد

توماج صالحی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی امروز پنجشنبه ۹ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در بابل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، توماج صالحی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بازداشت آقای صالحی، امروز پنجشنبه ۹ آذرماه در یکی از خیابان های بابل همراه با اعمال خشونت و ضرب و شتم این خواننده رپ اعتراضی صورت گرفته است.

گفتنی است؛ مرکز رسانه قوه قضاییه دلیل بازداشت توماج صالحی را “انتشار اظهار نظرهای بدون سند و به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” عنوان کرده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری آقای صالحی اطلاعی در دست نیست.

در تاریخ بیست و هفتم آبان ۱۴۰۲، توماج صالحی با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

همزمان امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی در گفت‌وگو با شبکه شرق، اعلام کرد: “در پی فرجام خواهی صورت گرفته در پرونده توماج صالحی، این پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت، نظر به طرح ایرادات متعدد به دادنامه اولیه، برخی از این ایرادات مورد پذیرش دیوانعالی کشور قرار گرفت و پس از نقض حکم، این پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان مسترد شد. توماج صالحی شامل بخشنامه عفو اعلامی است و باید بدون وثیقه پرونده مختومه می شد.”

در تیرماه سال جاری، توماج صالحی توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به شش سال و سه ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور، محروم از تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی و همچنین دو سال حضور الزامی در دوره‌ های مدیریت رفتار و مهارت دانش، محکوم شد.

توماج صالحی، اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین شهر واقع در استان اصفهان است که در پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید