خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  پدرام معینی به دادسرای عمومی و انقلاب بانه احضار شد

پدرام معینی به دادسرای عمومی و انقلاب بانه احضار شد

خبرگزاری هرانا – پدرام معینی، شهروند ساکن بانه با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پدرام معینی به مرجع قضایی احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بانه صادر و روز پنجشنبه بیست و پنجم آبان به این شهروند ابلاغ شده است، از آقای معینی خواسته شده تا ظرف مدت پنج روز از زمان ابلاغ، جهت دفاع از اتهامات فعالیت تبلیغی به نفع یکی از احزاب مخالف نظام، خروج غیرمجاز از مرز، عضویت در جمعیت های معارض کشور و تبلیغ علیه نظام، در این شعبه حاضر شود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای معینی به هرانا گفت: “اتهامات فعالیت تبلیغی به نفع یکی از احزاب مخالف نظام و خروج غیرمجاز از مرز به دعوی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج صورت گرفته است. همچنین، اتهام تبلیغ علیه نظام در حالی به آقای معینی انتساب داده شده است که وی پیشتر در تاریخ نهم آبان ماه، جهت اخذ آخرین دفاع در این رابطه به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بانه احضار و نهایتا برای وی قرار منع تعقیب صادر شده بود.”

در تیرماه سال جاری، آقای معینی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج احضار شده بود. پس از برگزاری جلسه بصورت غیابی، پرونده این شهروند جهت رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب بانه ارجاع داده شد.

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، امکان دسترسی به وکیل انتخابی طی مراحل دادرسی از آقای معینی سلب شده است.

پدرام معینی در تاریخ بیست و یکم خرداد ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شد. وی چندی بعد به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج انتقال یافت. این شهروند در نهایت مورخ یازدهم تیر ماه، با تودیع وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شد.

پدرام معینی، شهروند ساکن بانه، متولد ۱۳۶۴ و دانش آموخته مقطع دکترا در رشته جامعه شناسی در دانشگاه آزاد تهران، در تاریخ دوم مهر ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی چندی بعد با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید