خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا اقدسی تعیین شد

زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا اقدسی تعیین شد

خبرگزاری هرانا – دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا اقدسی، شهروند بازداشتی محبوس در زندان اوین، روز شنبه بیست و هفتم آبان ماه در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضا اقدسی تعیین شد.

بر اساس ابلاغیه ای که روز شنبه بیستم آبان ماه، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است، از آقای اقدسی خواسته شده تا ساعت ۱۰ صبح روز شنبه بیست و هفتم آبان ماه، بابت دفاع از اتهامات اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، حضور در تجمعات غیر قانونی و عضویت در گروه ها و دستجات مخالف نظام، در شعبه مذکور حاضر شود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اقدسی مقرر بود روز شنبه بیستم آبان ماه در مرجع قضایی مورد اشاره برگزار شود، اما به دلایل نامشخص برگزاری این جلسه به هفته آتی موکول شد.”

جلسه اول دادرسی به اتهامات رضا اقدسی در تاریخ نهم آبان ماه در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی بدون دسترسی به وکیل به دفاع از خود پرداخت و در پایان جلسه از دادگاه به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

در تاریخ دوم آبان ماه، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. وی اواسط مهرماه به این شعبه احضار شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفته بود: “آقای اقدسی، شهروند ناشنوا از بیماری های متعددی رنج میبرد و تحت درمان است. منزل شخصی وی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید