خانه  > slide, زندانیان  >  عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت میثم خدارحمی در زندان اوین

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت میثم خدارحمی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – میثم خدارحمی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دوران محکومیت ده سال حبس خود را در زندان اوین سپری می کند. این زندانی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم خدارحمی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی به هرانا اطلاع داد: “میثم در زمان معرفی خود به زندان اوین جهت تحمل دوران محکومیت، دستش شکسته بود و دندان هایش وضعیت مناسبی نداشتند. اوایل مسئولین مرتبط با پرونده از اعزام او به بیمارستان جهت مداوا خودداری میکردند اما پس از بدتر شدن وضعیت جسمانی او، میثم را به بیمارستان اعزام کردند. در حال حاضر ماموران تنها یک سوم داروهای مورد نیاز میثم را که در نسخه پزشکی برایش تجویز شده بود، در اختیار او قرار میدهند.”

آقای خدارحمی، در تاریخ یازده مهر سال گذشته در رابطه با اعتراضات سراسری بازداشت و پس از حدود چهار ماه با تودیع قرار وثیقه‌ دو میلیارد تومانی از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

او پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تشکیل گروه جهت براندازی نظام” به تحمل ده سال حبس، در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس و در رابطه با اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک سال حبس محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ده سال حبس برای او قابل اجرا است.

میثم خدارحمی نهایتا در خردادماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید