خانه  > کودکان  >  بیش از ۵۵۶ هزار دانش آموز پانزده تا هفده سال از تحصیل بازماندند

بیش از ۵۵۶ هزار دانش آموز پانزده تا هفده سال از تحصیل بازماندند

خبرگزاری هرانا – مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان پانزده تا هفده سال بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را بیش از ۵۵۶ هزار نفر عنوان کرد. بر اساس گزارش این مرکز بیش از ۲۹۵ هزار تن از این دانش آموزان پسر و بیش از ۲۶۱ هزار نفر دختر هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیده بان ایران، مرکز آمار ایران در گزارشی به بررسی آماری کودکان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پرداخته است.

مرکز آمار ایران در گزارشی با عنوان «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران بهار ۱۴۰۲»، تعداد دانش آموزان پانزده تا هفده سال بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، را بیش از ۵۵۶ هزار کودک و نوجوان عنوان کرد.

در گزارش این مرکز با اشاره به اینکه بیش از ۲۹۵ هزار نفر این دانش آموزان پسر و بیش از ۲۶۱ هزار نفر از آنها دختر هستند، آمده است: این کودکان به دلایل مختلف که اصلی‌ ترین آن فقر و محرومیت است، کلاس درس خود را با خیابان، بازار و کار در کودکی عوض می‌ کنند.

مرکز آمار ایران می‌ گوید که نه تنها میزان و تعداد دانش‌ آموزان بازمانده از تحصیل افزایش یافته که شدت ‌یافتن مدارس غیرانتفاعی و تبعیض در توزیع امکانات آموزشی، شرایط سختی را برای کودکان طبقات فرودست و محروم ایجاد کرده است.

این گزارش درباره شدت ترک تحصیل در دوره‌ ابتدایی عنوان کرده است که نرخ ترک تحصیل در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵، عدد ۰.۹۹ بوده که بعد از پنج سال، در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به عدد ۱.۲ درصد رسیده و روند افزایشی را نشان می‌ دهد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید