خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  مرتضی حیدری از زندان چوبیندر قزوین آزاد شد

مرتضی حیدری از زندان چوبیندر قزوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – مرتضی حیدری، برادر جواد حیدری از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، روز گذشته پنجشنبه ششم مهرماه، با قرار کفالت از زندان چوبیندر قزوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ششم مهر ۱۴۰۲، مرتضی حیدری از زندان قزوین آزاد شد.

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری در این خصوص اعلام کرد: “برادرم مرتضی در هفتمین روز اعتصاب آب و غذا با پابند الکترونیکی و قرار کفالت آزاد شد. پدر و برادرم روح‌الله همچنان در زندان‌ بسر میبرند.”

خانم حیدری اواخر شهریور با انتشار دو ویدیو مجزا در صفحه شخصی خود از هجوم ماموران یگان ویژه به محل سکونت خانواده اش در آستانه سالگرد جانباختن آقای حیدری و توسل آنها به تیراندازی هوایی و شلیک گاز اشک آور، خبر داد. به گفته وی، بازداشت سه تن از اعضای خانواده اش در جریان درگیری ماموران با آنها صورت گرفته است.

خواهر جواد حیدری همچنین با ارائه جزئیات و تصاویر بیشتری از واقعه درگیری ماموران با اعضای خانواده خود، اظهار داشته است که در این رویداد تعدادی از نزدیکانش از جمله برادر و یک کودک دو ساله با هویت دلوان (نام خانوادگی نامشخص)، جراحاتی را متحمل شده اند.

اوایل مهر ماه علی پناه، روح الله و مرتضی حیدری، پدر و برادران جواد حیدری از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به زندان چوبیندر قزوین منتقل شدند.

تا لحظه تنطیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

گفتنی است، جواد حیدری، شهروند معترض ۳۶ ساله در در ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در قزوین، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. پس از فوت آقای حیدری، اعضای خانواده وی طی دفعاتی با بازداشت و اعمال برخوردهای قضایی مواجه شدند.

گفتنی است، اعمال برخوردهای قضایی در خصوص شهروندان با فرا رسیدن سالگرد اعتراضات سراسری سال گذشته که چندین ماه پس از جانباختن مهسا امینی به درازا کشیده شد، رشد چشم‌گیری داشته است. اخیرا طی یک بازه زمانی کوتاه، تعداد پر شماری از شهروندان بازداشت، به مراجع امنیتی و قضایی احضار و یا با محرومیت هایی مواجه شده اند. اعمال فشار مضاعف بر بازماندگان جانباختگان اعتراضات سال گذشته، از بارزترین برخوردهای صورت گرفته در روزهای اخیر به شمار می آید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید