خانه  > اعدام  >  اتهامات “محاربه و بغی”؛ یکی از متهمان پرونده واقعه حرم شاهچراغ به دو بار اعدام محکوم شد

اتهامات “محاربه و بغی”؛ یکی از متهمان پرونده واقعه حرم شاهچراغ به دو بار اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا – رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور حکم ۲ بار اعدام برای متهم ردیف اول پرونده موسوم به “واقعه حرم شاهچراغ” از بابت اتهامات “محاربه و بغی”، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، متهم ردیف اول پرونده موسوم به “واقعه حرم شاهچراغ” به دوبار اعدام محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در تشریح جزئیات رای صادره گفت: متهم ردیف اول، رحمت اله نوروزاف معروف به مصطفی اسلم یار، اهل کشور تاجیکستان پس از طی مراحل تحقیقات، صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز و برگزاری ۲۰ ساعت جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز از بابت اتهامات “محاربه و بغی” به دو بار اعدام محکوم شد.

سید کاظم موسوی همچنین در خصوص اعترافات متهم ردیف اول مدعی شد: “متهم به عضویت و همکاری با گروه داعش اعتراف کرده است.”

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: دو تن دیگر به اتهام “مشارکت در اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور” هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری و اخراج از جمهوری اسلامی ایران محکوم شده اند.

به گفته موسوی، متهمان ردیف دوم و سوم پرونده در سومین جلسه دادگاه از اتهامات “محاربه و بغی” تبرئه شده اند.

کاظم موسوی همچنین اظهار داشت که احکام صادره ظرف مهلت بیست روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

روز یکشنبه بیست و دوم مرداد ماه امسال، در یک واقعه تروریستی در محل شاهچراغ شهر شیراز دو تن کشته و هفت نفر زخمی شدند. لازم به ذکر است، حرم شاهچراغ سال گذشته نیز شاهد یک واقعه تروریستی دیگر بود که در نتیجه آن چند تن کشته و زخمی شدند. دو تن از متهمان این پرونده با صدور حکم اعدام مواجه شدند که نهایتا احکام آنها اواسط تیرماه امسال در ملا عام به اجرا در آمد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید