خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  بیش از ۹ ماه بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت علی رضایی در زندان تهران بزرگ

بیش از ۹ ماه بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت علی رضایی در زندان تهران بزرگ

خبرگزاری هرانا – علی رضایی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رضایی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت ۲۷۹ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند در خصوص آخرین وضعیت پرونده این شهروند به هرانا اطلاع داد: “پرونده وی جهت حل اختلاف در صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده، به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است.”

پیشتر کیفرخواست پرونده آقای رضایی از بابت اتهامات ایراد ضرب و جرح مامور و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر علیه امنیت ملی صادر و پرونده وی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود.

علی رضایی، شهروند ساکن تهران، در تاریخ سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱، در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و نهایتا به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید