خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  نوشهر؛ چهار تن از اعضای خانواده حنانه کیا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

نوشهر؛ چهار تن از اعضای خانواده حنانه کیا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – معصومه آذری، هلیا، وحید و امیر کیا، چهار تن از اعضای خانواده حنانه کیا، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در نوشهر، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار تن از اعضای خانواده حنانه کیا، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در نوشهر، بازداشت شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان به هرانا گفت: “شامگاه یکشنبه پنجم شهریور، وحید، هلیا و امیر کیا، پدر، خواهر و نامزد حنانه کیا به همراه معصومه آذری، مادر این معترض جانباخته، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در نوشهر بازداشت شدند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و محل نگهداری این افراد اطلاعی حاصل نشده است.

حنانه کیا، جوان ۲۲ ساله اهل نوشهر، مورخ ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱، بر اثر اصابت گلوله در جریان اعتراضات مردمی در این شهر، جان خود را از دست داد.

لازم به ذکر است، هرانا اخیرا طی گزارشی به افزایش فشارها بر خانواده های جانباختگان با نزدیک تر شدن به سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ پرداخته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید