خانه  > slide, اقلیت های ملی  >  دادگاه تجدیدنظر؛ محمود اوجاقلو به ۱۱ سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر؛ محمود اوجاقلو به ۱۱ سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمود اوجاقلو، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به یازده سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود اوجاقلو، فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به حبس محکوم شد.

این شهروند محبوس در زندان اوین، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قضات عباسعلی حوزان و خسرو خلیلی مهدیرجی، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم” به پنج سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و از بابت اتهام “تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به پنج سال حبس و مجموعا به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی از بابت “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام به قصد بر هم زدن امنیت کشور” تبرئه شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

همچنین در باب مجازاتهای تکمیلی آقای اوجاقلو به مدت دو سال از عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه ها و مطبوعات و خروج از کشور منع شده و کلیه شبکه های اجتماعی او نیز از دسترس خارج خواهد شد. افزون بر این، او باید کتاب های پیرامون تاریخ فرهنگ و زبان آذربایجان نوشته حیدر پیرعلی‌ لو و پرسش و پاسخ های درباره تاریخ فرهنگ و زبان آذربایجان نوشته محمد رضاربانی تنظیم، مطالعه و خلاصه نویسی نماید.

محمود اوجاقلو در تاریخ بیستم آذرماه ۱۴۰۱، بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

وی در تاریخ ۲۱ آذر ماه سال گذشته، از بابت “تبلیغ علیه نظام” و ” اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” تفهیم اتهام شده بود.

این فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال جاری، در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام شده بود.

وی در اواسط تیرماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی مجموعا به ۱۶ سال حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شده بود.

آقای اوجاقلو پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه احضار و بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید